Philips 732 (Toestel of techniek)
door Wilfred, 03-11-2014, 08:28 (3762 dagen geleden)
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Philips 732 waarvan het linkse kanaal het niet doet, behalve over hoofdtelefoon die is gewoon mooi stereo.
De eindtorren en de uitgangen meten allemaal goed.
Weet iemand misschien in welke hoek ik het zou moeten zoeken.
Met vriendelijke groet, Wilfred
Philips 732
door franc , Loosbroek, 03-11-2014, 09:12 (3762 dagen geleden) @ Wilfred
Bij deze receiver wordt de hoofdtelefoon gestuurd vanuit de voorversterker.
Dus je moet het toch zoeken in de eindtrap.
Heb je de zekeringen al gemeten die bij de gelijkrichtdioden zitten?
En verder als de zekeringen in orde zijn kun je de spanning meten aan de 1 ohm weerstanden die bij de eindtorren zitten.
Daar moet ong de halve voedingsspanning op staan, dus ong 17V.
Verder kun je de verbindingen naar de Ls aansluiting vanaf de uitgangs elko nameten.
Dat zijn die wat grotere tonnetjes op de print, en staan dacht ik per kanaal 2 parallel geschakeld.
Meten dan vanaf de min aansluiting vanaf die elko's.
Een heel verhaal maar toch redelijk snel na te meten.
Er circuleren genoeg schema's rond op het www van dit toestel.
Een gelijke ontvanger is de RH702, RH802(met Pl speler).
Groet Frank
Philips 732
door snameroc , Etten Leur, 03-11-2014, 15:24 (3762 dagen geleden) @ franc
Op het printje van de hoofdtelefoon uitgang zitten een paar ontkoppelcondensators welke wel eens een onderbreking geven en daarmee krijgt de eindversterker geen ingangssignaal.
Inderdaad schema zoeken en met behulp van een signaal volger kijken waar het signaal op houd. Ook het schakelaartje achter het klepje van de hoofdtelefoonstekker kan problemen geven, en dat is een goed punt om je metingen te beginnen.
Johan
Philips 732
door Wilfred, 04-11-2014, 07:33 (3761 dagen geleden) @ snameroc
Bedankt voor de reactie, er ontbreken bij de hoofdtelefoon schakelaar een paar stukjes uit de soldeerlijntjes op de printplaat, ik zal daar eerst maar eens mee beginnen.
met vriendelijke groet, Wilfred
Philips 732
door ElektroNick , Kalmthout (Antwerpen - Belgiƫ), 04-11-2014, 16:39 (3761 dagen geleden) @ Wilfred
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Philips 732 waarvan het linkse kanaal het niet doet, behalve over hoofdtelefoon die is gewoon mooi stereo.
De eindtorren en de uitgangen meten allemaal goed.
Weet iemand misschien in welke hoek ik het zou moeten zoeken.Met vriendelijke groet, Wilfred
Beste Wilfred,
Ik heb ook zo'n receiver en ik had enkele weken geleden exact hetzelfde probleem.
Bij mij was er toen een elektrolytische koppelcondensator in de versterker zo uit zijn huls gegroeid dat het onderste soldeerpennetje zich uit de printplaat had getrokken.
Met het blote oog was het niet zichtbaar, maar met de signaalgenerator en de oscilloscoop heb ik dat toen heel vlug gevonden.
Je zou dat ook eens kunnen controleren. Veel succes!
Groetjes,
Nick
Philips 732
door Wilfred, 10-11-2014, 14:24 (3755 dagen geleden) @ ElektroNick
Hallo,
Probleem gevonden, het was een elco aan de eindtrap, ik dacht dat je die dingen altijd hoorde brommen als ze stuk waren maar ik heb er twee nieuwe ingezet en hij speelt weer als de beste.
Met vriendelijke groet, Wilfred