aparte tv of niet ? (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-11-2014, 23:17 (3670 dagen geleden) @ v1ncent
Gewijzigd door Maarten Bakker, 12-11-2014, 23:42

Bij deze ;)

Bij mijn weten is 17" inderdaad de kleinste maat voor de hybrideportables met F6 chassis.

De X12T740 heeft inderdaad een T4 chassis en dezelfde styling (*) als de grotere F6-portables, en is niet het eerste toestel uit de 12" all-transistorreeks. De modellen in die reeks volgenden elkaar in redelijk hoog tempo op. Vanaf de X12T700 met T3 chassis kwamen ze hoofdzakelijk uit de fabriek in Monza, waarschijnlijk zat daar toen ook een vrij actieve ontwikkelafdeling van dit soort toestellen (later verschoof dat binnen Philips).

Overigens heb ik zo snel ook geen antwoord op draaiknop versus drukknoppen. Daar duik ik nog even in. Ik weet niet of de traditionele drukknoppenkanalenkiezer wel past in een 12" kast. Kan dus zijn dat ze gewoon een verkeerde foto geplaatst hebben, maar kan ook dat er meerdere uitvoeringen waren.

(*) Voor een modernere styling had men korte tijd later de X12T742 met T5 chassis, die meer vierkant was.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks