Kenwood 500 - Defecte FET (Toestel of techniek)

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 24-11-2014, 12:57 (3659 dagen geleden) @ ElektroNick

Beste forumleden,

Vanmorgen mijn Kenwood Model 500 versterker eens op de werktafel gelegd.
Hij werkt prima, behalve de platenspeler ingang, het linkerkanaal werkt goed maar via het rechterkanaal is er geen geluid.

De phono preamp is volledig opgebouwd met FET's. Nu heb ik bitter weinig kennis van FET schakelingen. Het vijftal kleine elco's in de preamp zijn al vervangen door nieuwe exemplaren.

Nu heb ik op het internet gelezen dat je, om een FET te testen, tussen Drain en Source in beide richtingen een lage weerstand moet meten. Bij alle FET's in de preamp meet ik ongeveer 70 tot 100 Ohm tussen Drain in Source in beide richtingen.
Behalve bij eentje, een 2N5465 (J-Fet, P-Channel), deze meet oneindig in alle richtingen. Ik vermoed dus dat deze kapot is?

Is er iemand die nog zo'n FET heeft liggen, of iemand die weet waardoor ik deze kan vervangen?
In Engeland is er nog zo'n FET te koop voor zo'n 7 euro. Maar dan zou ik wel zeker moeten zijn dat hij echt kapot is.

Wat denken jullie?

Alvast bedankt. :-)

Groetjes,

ElektroNick

Hallo Nick .... zet je verdachte FET even in het linker kanaal (of andersom) dan weet je zeker of hij overleden is.

Groeten .... Hugo Sneyers

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks