PDC-VPT stop op de Nederlandse zenders (Toestel of techniek)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-12-2014, 17:41 (3635 dagen geleden)
Gewijzigd door Maurice, 17-12-2014, 17:43

Bij het kijken naar TXT met de STC3000 Teletekst converter ontdekte ik gisteren
dat de PDC-VPT mogelijkheid is gestopt op de Nederlandse zenders.
(Ik kijk zelden op die 300 pagina;s)

PDC - VPT is middels teletekst TV programmalijst de videorecorder gemakkelijk programmeren.
Simpel met de cursor op bv pag 201 TXT het programma kiezen enter drukken en je videorecorder is geprogrammeerd voor opnamen.
Tevens middels een signaal vanuit de studio wordt op juiste tijdstip de opname gestart.
Dit indien bv een ander programma uitloopt en de tijd van gewenste programma wordt gewijzigd.

Nu net ik weer een PDC-VPT JVC Adapter VU-V155E voor mijn JVC HiFi stereo videorecorder (audio track via Videospoor)heb georganiseerd.
Destijds voor veel geld gekocht voor op mijn pracht JVC videorecorder.
Deze recorder is destijds door onverlaten meegenomen en werd daarom een andere recorder van JVC gedwongen gekocht echter zonder de adapter.
Kreeg uiteraard te weinig geld van de verzekering.

Enfin heb ik net weer 1, stopt -overigens om begrijpelijke redenen, PDC er mee.
Jammer.

[image]

[image]

PDC-VPT stop op de Nederlandse zenders

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-12-2014, 18:46 (3635 dagen geleden) @ Maurice

Tsja Maurice, dat is de moderne tijd eenmaal zoals we weten en helaas voor de gebruikers van vintage apparatuur niet leuk.

Ik sta er versteld van dat teletekst het nog zo lang uit houd wat bestaat zo vanaf begin jaren tachtig. Heb ooit een teletekst decoder gebouwd van Elektuur maar die heb ik inmiddels niet meer.

Volgend jaar radio 5 nostalgia van de AM af dus moet ik een DAB+ radiotje kopen vanaf 1 september 2015

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door r2d2 † @, Sittard-Geleen, 17-12-2014, 19:29 (3635 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Teletekst staat gewoon als app op m'n mobiel :-D
Nieuws enz. zonder reclame :)

door Dominic @, Breda, 17-12-2014, 18:48 (3635 dagen geleden) @ Maurice

HA! Waardevol voor een groot publiek. Waardevol voor de eigen bankrekening zullen ze bedoelen.

door henkk56 @, 17-12-2014, 21:31 (3635 dagen geleden) @ Maurice

Dat ze weer zo goed weten dat het niet veel meer gebruikt wordt......:-| .....

Henk