Win7 installeren op notebook. (Computertechniek)
Ik probeer al enige tijd een notebook (Pacard Bell easynote r0900) aan de gang te krijgen onder Windows 7
Na diverse zoekacties op internet zijn alle gele driehoekjes met uitroepteken en foutmeldingen verdwenen en is er geluid, maar er is nog het nodige wat niet werkt.
Alles wat je aanklikt in apparaatbeheer is goed en werkt, maar de praktijk is anders.
Nu zijn er VERSCHRIKKELIJK veel sites die de juiste drivers zeggen te hebben, maar dat zijn dan systemen die dan al of niet tegen betaling de nieuwste drivers installeren.
Dit zou op zich niet zo'n probleem zijn als er dan ook een netverbinding zou zijn, en dat ontbreekt op dit toestel.
De usb ontbreekt (niet volgens apparaatbeheer) dus een usb wlan adapter werkt niet.
Als je het apparaat uitschakelen wil duurt het meestal heeeeeel erg lang voor er iets gebeurt(een blauw scherm met de melding over een probleem met een usb-adapter)
De wlan in het notebook weet ik niet (moet een antenne ergens in, en die heb ik niet)
Een vaste kabel wordt wel herkend, maar kan op geen enkele manier een verbinding maken met het net of een ander computer.
Ook een wlan van Belkin of Linksys op de aanwezige cardbus kunnen wel correct geinstalleerd worden, maar werken niet(soms brand het powerledje, maar meestal niet)
Al deze problemen bestonden niet toen het systeem nog op WinXP draaide.
Bij het opstarten is er de mogelijkheid om een oudere versie van windows te laden, maar dan komt de herstelversie voor XP tevoorschijn die dan vraagt om een wachtwoord.
Mocht er iemand zijn die weet wat je daar zou moeten invullen of weet hoe je de usb aan de gang krijgt dan hoor of lees ik dat graag.
Dat er geen netverbinding is geeft wel een probleem met het activeren van W7 (ik heb nog een paar weken!!)
Maar zo komen er ook geen virussen binnen!
Dirk.
Complete draad:
- Win7 installeren op notebook. -
doktordirk,
18-12-2014, 19:36
- Win7 installeren op notebook. - Marotick, 19-12-2014, 00:02
Ed van der Weele †,
19-12-2014, 02:06
doktordirk,
19-12-2014, 19:56