Nordmende Stradella voor sloop (Gezocht)

door francois129 @, Aartselaar - België, 22-12-2014, 10:29 (3633 dagen geleden)

Beste,

Heeft er iemand tussen zijn draagbare slooptoestellen een Nordmende Stradella met L -, M- en U golflengte die hij aan mij wil verkopen.
Ik ben aan een radiootje bezig en er is een spoeltje afgebroken, draden in het spoelhuisje en het kokertje met ferrietkern.
Blijkbaar is het toestel gevallen. Het LF gedeelte werkt al terug. Er waren enkele breuken in de printplaat.

Met vriendelijke kerstgroeten

François

Nordmende Stradella voor sloop

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 22-12-2014, 11:43 (3633 dagen geleden) @ francois129

Heb wel zo'n toestel maar niet voor de sloop, wil het t.z.t. nog herstellen. Is het spoeltje nog te repareren?, het schema staat bij de NVHR. Als ik kan helpen met details dan kan dat. Groet, Ben
[image]

door francois129 @, Aartselaar - België, 22-12-2014, 11:58 (3633 dagen geleden) @ Ben

Dag Ben,

Bedankt voor de hulp die je aanbied.
Het spoeltje zit in het rechthoekig doosje met de 3 gaten. Het onderste spoeltje met de extra metalen behuizing lag los in het doosje.
Er zijn 3 draadjes aan die afgebroken zijn.
Dit op zich vind ik al raar. Ik verwacht 4 draden.
Ik heb dan de grijze (ferriet?) afscherming opengepruts maar vind geen 4 de draad.
Ik veronderstel dat hij tot tegen de wikkeling afgebroken is. Ik krijg het spoeltje zonder het te beschadigen niet verder gedemonteerd en zou ook niet direct weten hoe deze aangesloten zouden moeten worden.
Ik kan ook niet zo direct uitmaken welke spoelen op het schema dit is.
In elk geval is het een toestel van 1964 (volgens de stempel in het kastje)

François

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 22-12-2014, 13:06 (3632 dagen geleden) @ francois129

Klopt François, er behoren 4 draden aan te zitten zie schema detail. Was even lastig om zo dichtbij foto's te maken maar hier zijn ze dan. Hoop dat je er zo uitkomt en hem weer spelend weet te krijgen. Succes, Ben
[image]
[image]
[image]
[image]

door francois129 @, Aartselaar - België, 22-12-2014, 13:10 (3632 dagen geleden) @ Ben

Nogmaals bedankt.

Ik ga nog eens op zoek naar de 4de draad en meet de spoeltjes door.
Je hoort er nog van.

François

door francois129 @, Aartselaar - België, 22-12-2014, 19:46 (3632 dagen geleden) @ Ben

Ben,

Dank zij uw foto's heb ik de vierde draad gevonden en de spoeltjes juist kunnen aansluiten;
De radio speelt in de proefopstelling :):) [image]

Nogmaals bedankt.

François

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 22-12-2014, 20:23 (3632 dagen geleden) @ francois129

Super dat het gelukt is, nu weer netjes in elkaar zetten en je hebt er een leuke radio aan. Alleen die van mij moet nog even wachten. Prettige dagen en groet, Ben