1985 oud genoeg? Siemens Club 614 vraag (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 08-01-2015, 09:44 (3614 dagen geleden) @ kris

Tja, daar gaat weer 45 jaar ervaring. Sinds jaar en dag gebruik ik kontakt60. Het lost oxides op en smeert heel licht. Dat is precies wat er nodig is. Het is net als met vermageringspillen, ze beloven wonderen maar doen niets. Kontakt60 heeft in de loop der jaren aangetoond dat het werkt en weinig schade veroorzaakt. Het is een spray, hoe zou het anders in een spuitbus zitten.
Verder mag eenieder natuurlijk zelf weten welk advies hij volgt.

Soundman2

Henk, dat verbaast me een beetje van jou. Kontakt 60 vreet zelfs zijn eigen spuitbus kapot na een tijdje. Uiteindelijk maken de resten van dit product alles kapot: metalen onderdelen gaan roesten, Zilver verdwijnt in een groen oxide en plastic wordt heel bros. Al wat je niet nodig hebt. Ik gebruik het al 35 jaar niet meer, toen ik zag wat het in een eerder hersteld toestel had aangericht.

Af en toe kom je een behandelde pot tegen die uiteraard problemen geeft;

bvb: http://www.philipsradios.nl/forum/index.php?id=7334

groeten

Kris

Ik heb het altijd over een paar druppeltjes. Zelf gebruik ik het spul nauwelijks en een busje gaat echt jaren mee, zelfs zo lang dat er geen drijfgas meer in zit. Meestal breng ik het aan met een doekje, zodat het alleen komt waar het zijn moet. Een potmeter wil ik wel eens helpen met een spuitje. Tot nu toe nog geen potmeters gehad die spontaan uiteen vielen.
Zie ook mijn bijdrage over de kanalenkiezers uit vroeger tijden.

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks