Leuk ding. (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 08-01-2015, 20:55 (3616 dagen geleden)

De vorige keer had ik de vraag gesteld wat nou het kleinste kleuren tv'tje is met een beeldbuisje dus geen LCD o.i.d. maar dank zij Ben Koks ben ik in het bezit gekomen van een aantal miniscoopjes waaronder dit kleine gevalletje met een schermpje van 25 x 32 millimeter.

Kan het nog kleiner zul je je afvragen.

[image]

[image]

[image]
Net achter rechts van het beeldbuisje is het hoogspanningsgedeelte te zien rond een klein trafo'tje, verder nogal een aantal IC'c en transistoren aanwezig.
Het apparaatje (10 mHz) meet Basis 25 x Hoogte 5 x Diepte 15 centimeter en is voor batterijvoeding maar kan ook met een externe net adapter worden gevoed.

Leuk ding dus.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Leuk ding.

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 09-01-2015, 05:57 (3615 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hallo Hans,

Inderdaad een erg leuke scoop, en nog werken ook!

Leuk man!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Leuk ding.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-01-2015, 22:53 (3614 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Dank je Leo,

Er is wel wat werk aan want de schakelaar voor de ingangsgevoeligheid rommelt wat.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Leuk ding.

door Jac Janssen @, Eindhoven, 09-01-2015, 07:44 (3615 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Inderdaad heel erg leuk Hans!

Sinclair heeft prachtige dingen gemaakt.
De beeldbuis zal wel een Telefunken D5-100 zijn.

Jac

Leuk ding.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-01-2015, 22:57 (3614 dagen geleden) @ Jac Janssen

Aha, Jac, heeft Sinclair dit dingetje gemaakt. Bovenop heeft wel een merkje gezeten maar is er af.

Ik kan niet zien wat voor beeldbuisje het is want zoals je ziet zit het geheel verpakt met een mu metalen afscherming.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen