veilig ontgrendelen van een PDF bestand (Computertechniek)
door freddy vercruyce, 12-01-2015, 21:30 (3602 dagen geleden)
Hallo Heb hier een eigen PDF'je aangemaakt en als ik dit wil up louden naar een printerservice kan dat niet .Geeft aan dat er een wachtwoord enz nodig is.Het is echter een zelf gemaakte PDF;Heb op het net gekeken naar een programma om dat te omzeilen.Krijg 1900000 hits.Ik betrouw die zaken echter niet en vraag daarom langs deze weg welke open source er is die dit veilig kan Grt En dank bij voorbaat Freddy
veilig ontgrendelen van een PDF bestand
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 12-01-2015, 21:33 (3602 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Als hij zelfgemaakt is, kan je volstaan bij het opnieuw maken goed op de instellingen te letten, dus diverse beveiligingen uit te zetten voor zover ze standaard aan staan. Overigens komt de klacht me vrij vreemd voor, kan je hem eens nauwkeuriger omschrijven, te beginnen bij de gebruikte software en te eindigen bij de precieze foutmeldingen en bij exact welke handeling deze optreden en wat normaal het resultaat van die handeling hoort te zijn.
door freddy vercruyce, 12-01-2015, 21:40 (3602 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Als hij zelfgemaakt is, kan je volstaan bij het opnieuw maken goed op de instellingen te letten, dus diverse beveiligingen uit te zetten voor zover ze standaard aan staan. Overigens komt de klacht me vrij vreemd voor, kan je hem eens nauwkeuriger omschrijven, te beginnen bij de gebruikte software gemaakt met photos schop en te eindigen bij de precieze foutmeldingen foutmelding is dat ik de foto niet kan up lauden omdat het bestand beveiligd is met een wachtwoord (wat ik nooit ingegeven heb??? )en bij exact welke handeling deze optreden en wat normaal het resultaat van die handeling hoort te zijn.
Hoop dat je hier voldoende aan hebt.Anders moet ik eens een screen schot maken Grt Freddy
door freddy vercruyce, 12-01-2015, 21:45 (3602 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Hier het scherm welke ik te zien krijg Grt Freddy
door Rob Krabbendam , Hellevoetsluis, 12-01-2015, 22:09 (3602 dagen geleden) @ freddy vercruyce
PDF is Portable Document Format, voor documenten dus. Ik denk dat deze site verwacht dat je een afbeelding uploadt (JPEG, PNG, dat soort formaten). Dat ze deze foutmelding tonen is een beetje ongelukkig naar mijn idee.
door freddy vercruyce, 12-01-2015, 22:28 (3602 dagen geleden) @ Rob Krabbendam
Hallo Ben er inmiddels in geslaagd om de handtekening te verwijderen via eigenschappen en het vinkje handtekeningen te verwijderen. Echter als ik naar de afmetingen kijk dan kloppen deze niet met wat ik in foto schop heb.In foto schop zijn de maten van mijn dokument correct en dat zijn ze ook als ik ze afdruk.Echter op de site van vista print geven ze mijn afbeelding kleiner aan.Daar staat een meetlatje in het beeld.Ik heb identiek hetzelfde probleem als ik mijn bestand up laod via een jpeg.???Ben geen bolleboos met pc's dat is hier wel aan te merken.Hoe krijg ik dit juist? Grt Freddy
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 12-01-2015, 23:29 (3602 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Gewijzigd door Maarten Bakker, 12-01-2015, 23:33
Bij photoshop kan je voorafgaand aan het opslaan waarschijnlijk het aantal dpi van het document aangeven en moet je dat evenredig verlagen (voorbeeld: als de dpi op 600 staat en je plaatje is bij vistaprint precies half zo groot als je verwacht, stel je bij het opslaan de dpi op 300 in). Zo niet dan wil vistaprint waarschijnlijk gewoon meer pixels zien, dus een groter plaatje. Kijk even hoeveel te klein hij is en maak het plaatje evenredig groter in aantal pixels (als je plaatje 1024*768 pixels heeft en het half zo groot uitkomt als je verwacht, zorg je dat het 2048*1536 pixels heeft voordat je het opslaat).
Nou moet ik zeggen dat Photoshop ook best wel een duur en ingewikkeld programma is als je niet al te ingewikkelde bewerkingen wilt uitvoeren. Het kan zijn dat je beter af bent qua bediening met iets als Irfanview.
P.S. Als het om een lijntekening gaat, kun je waarschijnlijk het best PNG als formaat kiezen. Als het om een foto gaat is JPG het beste. PDF kan in beide gevallen maar kan ook weer problemen geven (zoals je al gemerkt had, maar ook andere valkuilen).
door v1ncent , Bredevoort, 12-01-2015, 23:38 (3602 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door v1ncent, 12-01-2015, 23:41
Toen ik nog op het Grafisch lyceum zat werd er op gehamerd dat bij exporteren van een pdf bestand de juiste iso standaard werd gekozen. Drukmachines, persen, printers en plotters slikken alleen het juiste formaat. Kan best zijn dat de Vistaprint uploadtool allerlei foutmeldingen kan tonen omdat de metadata niet juist is, ben het wel eens tegengekomen.
Welke versie van Photosoep gebruik je waarin je de pdf exporteert? Anders kun je de *.psd wel naar me mailen en exporteer ik het voor je indien wenselijk.
--
TB-303 <3
door freddy vercruyce, 13-01-2015, 14:35 (3601 dagen geleden) @ v1ncent
Toen ik nog op het Grafisch lyceum zat werd er op gehamerd dat bij exporteren van een pdf bestand de juiste iso standaard werd gekozen. Drukmachines, persen, printers en plotters slikken alleen het juiste formaat. Kan best zijn dat de Vistaprint uploadtool allerlei foutmeldingen kan tonen omdat de metadata niet juist is, ben het wel eens tegengekomen.
Welke versie van Photosoep gebruik je waarin je de pdf exporteert? Anders kun je de *.psd wel naar me mailen en exporteer ik het voor je indien wenselijk.
Hallo Vincent heb de link eens doorgelezen over de iso standaardenen en moet zeggen dat ik door het bos door de bomen niet meer zie.Dit is de eerste keer dat ik dit zo doe en ben er maar 'aan begonnen ' zonder vel over mijn buik ' zeggen ze hier in de West Vlaanderen. Ik stuur je een mail via de enveloppe met mijn gegevens.Dan kunnen we misschien verder.In ieder geval reeds dank bij voorbaat voor het aanbod Vriendelijke groeten Freddy
veilig ontgrendelen van een PDF bestand en printprobleem
door freddy vercruyce, 13-01-2015, 20:40 (3601 dagen geleden) @ v1ncent
Beste Ik denk dat ik de 'fout ' gevonden heb.Eens de product info gelezen en daar staat
Product formaat
122 x 122 mm
Afmetingen van printbare gedeelte
114 x 114 mm
1350 x 1350 pixels
Het gaat dus niet gaan (denk ik ). Kan maar 114x114mm printen..
Dus zal ik een andere oplossing moeten zoeken.
Boodschap voor mezelf: EERST LEZEN vooraleer je begint te roepen
Groeten en toch dank aan allen die de moeite genomen hebben om te reageren hoor
Freddy
door freddy vercruyce, 13-01-2015, 14:08 (3601 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Hallo Maarten Neen ?Het plaatje is niet op zijn geheel te klein.De breedte klopt zijnde 11.65 cm .Het is enkel de hoogte welke niet klopt.Dit zou 12.68 cm moeten zijn en op de previeuw van vista print geeft dit maar 11.45 dat lijkt me eigenaardig.Als ik het oorspronkelijke bestand in photoshop afdruk zijn de maten op de mm juist.Het oorspronkelijke bestand heeft waarschijnlijk wel te weinig pixels (dpi) gezien dit op het eerste plaatje weer gegeven word dat de afdruk gepixelt zou kunnen zijn.Als ik echter de dpi vergroot naar 600 dpi en upload dan krijg ik nog steeds de melding dat het een gepixelde afdruk zou kunnen zijn.Heb al geprobeerd met een tiff een jepeg en een ping bestand maar dat blijft steeds hetzelfde resultaat.Daar veranderd geen haar aan.Oorspronkelijk is het in photoshop 7.0 gemaakt.Wel een oude versie dus maar daar mag het niet aan liggen volgens mij.
Vriendelijke groeten Freddy