extra google zoek bar (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 15-01-2015, 12:43 (3599 dagen geleden)

Buiten het zoekveld van Firefox is er nu ook een google zoekbar bijgekomen. Die verschjnt als je via het firefox zoekveld iets opzoekt. Het ding neemt alleen ruimte in en twee zoekbars is niet nodig. Hoe kom k van de google bar af?

Soundman2

extra google zoek bar

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 15-01-2015, 12:46 (3599 dagen geleden) @ soundman2

Als je in je adresbalk about:addons invoert staat de zoekbalk er dan bij? Hier is 'ie te verwijderen.

--
TB-303 <3

extra google zoek bar

door soundman2 @, Wouw, 15-01-2015, 12:49 (3599 dagen geleden) @ v1ncent

Daar had ik al gekeken, maar daar staat hij niet.
een plaatje wil soms helpen, het gaat om de vierde balk van boven, waar ook het woordje inloggen staat.

[image]

Soundman2

extra google zoek bar

door Ed van der Weele † @, Zeist, 15-01-2015, 13:36 (3599 dagen geleden) @ soundman2

Die balk zie ik ook als ik iets ga zoeken bij Google. Het is een onderdeel van het Google scherm.
Als je naar een andere website gaat is die Google balk weg.

extra google zoek bar

door soundman2 @, Wouw, 15-01-2015, 15:34 (3599 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Die balk zie ik ook als ik iets ga zoeken bij Google. Het is een onderdeel van het Google scherm.
Als je naar een andere website gaat is die Google balk weg.

Klopt helemaal. Ik ben een beetje allergisch voor opdringerige software. Steeds zie je weer kleine dingen veranderen, ook in FF. Soms hebben veranderingen weer een diepere achtergrond en meer mogelijkheden voor de provider. Als het even kan werk ik daar niet aan mee. Helaas zal ik met mijn kennis van computers dat niet helemaal kunnen voorkomen.
Zo zul je me niet vinden op facebook etc.
Ik ben niet erg bang, maar gewoon een beetje achterdochtig wat software betreft.

Soundman2

extra google zoek bar

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 15-01-2015, 17:25 (3599 dagen geleden) @ soundman2

Is wel handig Henk,
Je kunt daar JUIST kiezen wel Google of niet.
Zie dat pijltje naar beneden, en kun je zelf andere zoekmachines plaatsen.
Bv Marktplaats, Ixquick enz.

Ixquick slaat geen enkel gegeven op, zodat reclames ook niet weten wat je doet.
Zo niet overige spieders/meekijkers.

Tevens hoef je niet steeds op de home knop te drukken voor zoekscherm.

En anders via tabblad menu->Werkbalken ->aanpassen en pak je die zoekbalk op
en verplaatst naar dat onderscherm en zou deze weg moeten zijn.

Dus met je muis oppakken.

extra google zoek bar

door Paul Brouwer @, Haarlem, 15-01-2015, 21:04 (3599 dagen geleden) @ soundman2

Er zijn programma's (b.v. AVG) die dit automatisch mee installeren als jij niet uitkijkt. Je zou eens onder geïnstalleerde programma's (control panel) kunnen kijken. Ik acht de kans groot dat jij hem daar vindt en van daaruit kan jij het ook verwijderen.

Groeten,
Paul

--
[image]

extra google zoek bar

door Ed van der Weele † @, Zeist, 16-01-2015, 00:29 (3599 dagen geleden) @ soundman2

Ik denk dat er een misverstand is.

De vraag gaat dacht ik over het vak waarin ik een rode streep heb gezet.
Dat is geen extra balk op het scherm maar het invulveld om een zoekopdracht in te typen.
Trek je aan de schuifbalk rechts bij de blauwe pijl schuift ook dat invulveld weg.

Alleen het vak waar ik een groene streep in heb gezet is onderdeel van een balk in het scherm.

[image]

extra google zoek bar

door soundman2 @, Wouw, 16-01-2015, 11:07 (3598 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ik denk dat er een misverstand is.

De vraag gaat dacht ik over het vak waarin ik een rode streep heb gezet.
Dat is geen extra balk op het scherm maar het invulveld om een zoekopdracht in te typen.
Trek je aan de schuifbalk rechts bij de blauwe pijl schuift ook dat invulveld weg.

Alleen het vak waar ik een groene streep in heb gezet is onderdeel van een balk in het scherm.

[image]

Ik moet langzamerhand de conclusie trekken, dat ik iets verkeerd gezien heb. Het is inderdaad geen vaste balk.

Soundman2

extra google zoek bar

door Marotick ⌂ @, Huizen, 15-01-2015, 23:01 (3599 dagen geleden) @ soundman2

Volgens mij heb je geen extra zoekbar maar heb je geen startpagina opgegeven en dan krijg je een google scherm en daarin staat een zoekregel.
Geheel rechts boven zie je in het firefox scherm 3 liggende streepjes.
Als je daarop klikt dan krijg je de opties.
Kies dan OPTIES en ga dan naar het tabblad ALGEMEEN
Kies dan, MIJN STARTPAGINA TONEN en daaronder vul je het adres in wat je wil zien bij het opstarten van Firefox.
voorbeeld: www.startpagina.nl of als je iedere keer als je opstart het nieuws wilt zien www.nu.nl
Kortom, een pagina die je belangrijk vindt.
Succes.

Jack

extra google zoek bar

door soundman2 @, Wouw, 16-01-2015, 11:05 (3598 dagen geleden) @ Marotick

Volgens mij heb je geen extra zoekbar maar heb je geen startpagina opgegeven en dan krijg je een google scherm en daarin staat een zoekregel.
Geheel rechts boven zie je in het firefox scherm 3 liggende streepjes.
Als je daarop klikt dan krijg je de opties.
Kies dan OPTIES en ga dan naar het tabblad ALGEMEEN
Kies dan, MIJN STARTPAGINA TONEN en daaronder vul je het adres in wat je wil zien bij het opstarten van Firefox.
voorbeeld: www.startpagina.nl of als je iedere keer als je opstart het nieuws wilt zien www.nu.nl
Kortom, een pagina die je belangrijk vindt.
Succes.

Jack

Dat van die startpagina is bekend. Voor de aardigheid, staat daar mijn eigen website audioman.nl.

Soundman2