Halfgeleiders in 1964 (Toestel of techniek)
Zoekend in m'n archief, ik ben het aan het "opschonen", kwam ik de Halfgeleidergids van juli-augustus 1964 tegen.
Daarin een advertentie van "De Vries" uit A'dam. Een winkel waar je heel erg veel halfgeleiders kon kopen.
Later is die winkel geloof ik "Elektronika 2000" gaan heten.
Enfin, die advertentie heb ik gescand omdat die heel erg veel gegevens van de halfgeleiders bevat.
Je kunt 'em hier downloaden.
Groet,
Juul - PE0GJG
pas op voor de downloadmanager, mogelijk malware
Ik ben bang dat er malware meekomt met die llvid download manager.
Pas maar op, het is troep.
edit: Mijn opstartpagina is al veranderd, mag ik weer in het register alle nepadressen verwijderen om er vanaf te komen.
edit2: De groene download knoppen dus niet aanklikken maar de rode die rechtsboven staat.
Jack
Je moet ook wel op de juiste downloadlink klikken ;)
Ik heb het bestand niet gedownload, maar als ik op de downloadlink voor het bestand klik, krijg ik gewoon een download aangeboden voor een .pdf bestand en niet voor een .exe, .bat of wat dan ook.
Mogelijk malware? valt wel mee.
Is een goede download, ben blij met die halfgeleider gids. Inderdaad de download rechtsboven aanklikken, deed eerst ook die eronder staat maar mijn PC weigerde dat. Heb W7, recente update's, de popupblokkering staat aan en de simpele free AVG is geïnstalleerd alle beetjes helpen. Groet, Ben
Kijk Ben en Laurens dat doen jullie goed.
Je moet inderdaad gewoon effe lezen wat je moet doen. Ik gebruik het al jaren en nooit een probleem.
Vind het ook wel een beetje "gezeur'.
En als je het niet vertrouwd dan download je het toch niet.
Het is inderdaad gewoon een pdf bestand van zo'n 20mB.
De anderen veel plezier er mee hoor.
Daar doe ik het voor.
Juul
Ik heb met m'n iMAC nooit een probleem, maar ja, Windows hé?
En het is zoooo makkelijk om te downloaden. Maar je moet even goed lezen en nadenken....
pas op voor de downloadmanager, mogelijk malware- ONZIN !
<Marotick, vind het gek dat je m'n kop van het bericht hebt veranderd.
Stel ik niet op prijs.
Juul
Ik geef je groot gelijk (en trouwens bedankt voor de leuke scan), maar wel een kleinigheidje op te merken: nadenken begint al bij het kiezen van een downloadsite. Sites met misleidende advertenties zijn op hun beurt minder goed voor dit soort dingen als kale sites zoals uploadarchief.net.
De kop van jouw bericht is zoals hij altijd was, alleen de kop van de reactie van Marotick (en wat daaronder hangt voor zover niet aangepast) is anders. Ik denk dat Marotick het juist heel netjes deed: waarschuwen voor een downloadmanager of andere dubieuze reclames, zodat meteen bij het lezen van de kop duidelijk is dat het geen kritiek of waarschuwing betreffende jouw scan is!
Maargoed, zoals ik in mijn bericht van 5 minuten geleden hierboven liet doorschemeren hebben jullie allebei een goed punt: jij koos een site die misleidende advertenties toelaat en marotick klikte verkeerd. Bekende valkuilen op het internet waar dagelijks velen of zeer velen intrappen en totaal niets om elkaar over in de haren te moeten willen gaan zitten of om ueberhaupt zwaar op te vatten.
Het was en is niet mijn bedoeling om "lelijk" te doen tegen iemand.
Ik zou niet zo snel een andere site weten om even snel te uploaden.
Juul
Ik wilde jou of Marotick ook niet beschuldigen van lelijk doen, maar het leek er even op dat jullie elkaar door kleine wederzijdse irritaties in de haren gingen vliegen en dat leek me voor zoiets toch niet nodig.
Een goede algemene uploadsite is het uploadarchief, meer informatie op; http://www.uploadarchief.net/help.html
Anders zijn er diensten als dropbox en wuala die ook wat professioneler zijn.
Dank Maarten,
Nee joh, er is al zoveel boosheid in deze wereld.
Inzake je eerste upload site vond ik dit :
"Regels
Bestanden mogen niet groter zijn dan 0,5MB. Grotere bestanden worden automatisch geweigerd."
Ik ben actief en moderator op-in "iRadiocafe" en daar wisselen we radio programma's uit en die zijn vaak honderden Mb's groot en dat doen we via "zippyshare".
En ik heb nog nooit iemand gezien die opmerkingen maakt. Tot vanmorgen hier dan.....
Maar OK, als ik weer wat heb zal ik eens kijken hoe ik dat aanpak.
Ben zo blij fdat ik een MAC heb, nauwelijks last van al dat Windows gedoe.
Geniet van de info.
Ow.. Zo'n lage limiet had ik even over het hoofd gezien. Sorry dan voor het halfbakken advies!
Tsja, ik klik zelf bijna altijd goed dus voor mij hoef je eigenlijk niet te wisselen of op zoek te gaan... Maar als ik in een principieele bui ben vind ik het wel gewoon erg smerig dat adverteerders met downloadknoppen mogen en kunnen adverteren in de wetenschap dat er geheid een significant aantal mensen met twee benen intrappen.
De andere diensten zoals Wuala en Dropbox die ik al noemde staan trouwens wel grote bestanden toe, dus misschien zijn die wel interessant.
De andere diensten zoals Wuala en Dropbox die ik al noemde staan trouwens wel grote bestanden toe, dus misschien zijn die wel interessant.
Ik ben fan van mega.co.nz, is wellicht veel in het nieuws geweest maar niets op aan te merken. 50GB gratis uploadruimte na registratie (wel een 'bestaand' emailadres gebruiken, maar spam krijg je niet), https en lekker snel.
--
TB-303 <3
Bedankt, ook deze dame klikte ineens goed, alleen duurde het even voordat ik erachter was waar die oerwoudgeluiden vandaan kwamen, bleek een popup te zijn achter mijn gewone scherm.
Linux is ook ongevoelig voor MS zooi...