PE4804/03 documentatie (Gezocht)
Gisteren een zeer nette, onberookte Philips PE4804/03 voeding gekregen, deze werkt prima op de sectie I maar sectie II levert qua uitgangsspanning iets minder dan de helft van wat er uit moet komen. Weerstand R138 (100 ohm 10 watt) wordt tamelijk warm, ook als er geen belasting is aangesloten. Zijn evenknie in de goedwerkende sectie blijft aanraakbaar.
Heeft iemand de de documentatie van de /03 versie? Dit is de versie zonder regelbare stroombegrenzing en fijnregeling van V-uit. Ik heb de documentatie van de versies /00 en /05 gevonden maar die kloppen niet.
groeten
jan
PE4804/03 documentatie
met de extra prachtige schema's
Zelf heb ik de /05
Dat je dat ding stuk gekregen hebt....
Onverwoestbaar die voeding.
PE4804/03 documentatie
Gisteren een zeer nette, onberookte Philips PE4804/03 voeding gekregen
De vorige eigenaar dus...
PE4804/03 documentatie
Maurice, hartelijk dank voor de /03 versie. Ik kan nu aan de slag met de reparatie. Dit is met type met die mooie ronde 2N441 torren in de vermogensregeling.
Ik heb deze voeding niet mishandeld, de vorige eigenaar ook niet. Ik kan rustig stellen dat beiden tot de groep der Voorzichtigen behoren als het om V's en A's gaat. Er is ook nooit gerommeld in het apparaat, en met het stof viel het ook nog mee.
Mijn vermoeden is dat er een of meerdere uitgedroogde elco's zijn in het hulpspanningscircuit van sectie II, die daardoor genoemde serieweerstand doen opwarmen.
Jan
PE4804/03 documentatie
Maakte ook maar een grapje ,
alles kan kapot na zoveel jaren.
Is verder heerlijk apparaat om mee te werken.
Zelf vorig jaar een 1e inspectie gedaan na reeds dik 30 jaar in bezit.
Mag eens een elko test hebben dan.
Een enkele vervangen omdat er wat uitloopsel op zat, waardes goed maar toch.
Gaat ding wat brommen en grommen na wat minuten zet de carroucel op 245V
ivm verzadiging van de trafo.