Ziggo ellende (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 06-02-2015, 22:11 (3586 dagen geleden)

Ziggo treitert haar klanten om 1 keer per jaar alle TV kanalen om te gooien.
Meestal waren alle zenders nog wel te ontvangen maar zaten ze weer eens op een andere plek. Nu heeft Ziggo ook de andere waarden veranderd en nu ontvang je helemaal niets meer.
Voor T.V.'s is dat niet zo'n probleem want opnieuw scannen beginnende met 474000KHz en id 5555 laat al spoedig een nieuwe lijst zien.
Maar...
Ik heb een ontvangertje met een smartcard dat via de USB mijn computer ingaat en van deze Anysee ontvanger moeten alle frequenties ingevoerd worden van de boeketten waarin de zenders zich bevinden. En die frequenties die geeft Ziggo niet, waarschijnlijk hele geheime informatie. Die mag niet op straat komen, nee.
Nu kan ik de Anysee ook laten scannen en die vind dan normaal gesproken het wel maar nu heb ik na de scan wel de gehele zenderlijst maar zichtbaar is alleen Nederland 1,2 en 3.

[image]

Wat me opvalt is dat de QAM 64 moet zijn volgens Ziggo
474000KHz - 5555 - QAM 64 - rate 6875
Na de scan vindt hij dit ook maar de andere boeketten krijgen QAM 256 en rate 6900. Als ik die "verkeerde" waardes verander in QAM64 en 6875 dan ontvang ik helemaal niets meer. Proefondervindelijk ben ik er achter gekomen dat Nederland 1 en 2 binnenkomt op 386000 KHz - rate 6900 - 256QAM - bandbreedte 8 MHz.
Op mijn Samsung TV kan ik bij de kanalen zien wat de parameters zouden moeten zijn maar ik zie alleen de start gegevens. 474000 - 64 - 6875
Kortom ik kom er niet uit.
Heeft iemand een idee hoe ik simpel achter die geheime Ziggo informatie kan komen?

Jack

Ziggo ellende

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 06-02-2015, 23:43 (3586 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door v1ncent, 07-02-2015, 00:21

Per gemeente verschillen de parameters, in elk geval, bij CATV/DVB-C via glas. Na de nieuwe propositie bij providers is er wel wat veranderd. Zelfde toevoer als via coax. Zal na het weekend eens kijken.

--
TB-303 <3

Ziggo ellende

door Jinny, 07-02-2015, 10:48 (3586 dagen geleden) @ v1ncent

Inderdaad, per gemeente.
Nu gebruik ik Ziggo alleen analoog ivm de internet aansluiting, de rest kijk in via de schotel.
Ik kan je dus niet verder helpen.
Als ze overgaan naar het drama UPC systeem wens ik je veel geluk...

Ziggo ellende

door ruudtx @, Utrecht, 07-02-2015, 17:57 (3586 dagen geleden) @ Marotick

Bedoel je de frequenties van de Multiplexen waar de zenders in zitten?
Ik kan die met een druk op de knop van de AB van mn Samsung kastje zichtbaar maken, dan zie je ook de sterkte en BER.
(En dan weet je welke MUXen gestoord worden waar ik veel last van heb)

Ziggo ellende

door Marotick ⌂ @, Huizen, 07-02-2015, 23:17 (3585 dagen geleden) @ ruudtx
Gewijzigd door Marotick, 07-02-2015, 23:19

Bij satellietontvangst spreekt men van boeketten, die frequenties kan je per stuk invoeren en in ieder boeket zitten een aantal tv zenders verpakt. Vaak kan je ook de boeketten afscannen zodat je het hele pakket van Canaldigitaal dan in je ontvanger hebt.
Bij Ziggo heet een boeket een Transportstroom.
Voor mijn Anysee ontvanger heb ik dus die frequentie-waarden nodig om de zenders te kunnen ontvangen. Voordeel is: als ik weet welke zenders in een transportstroom zit ik ongewenste pakketten er dus niet in zet.
De Anysee ontvanger zorgt er voor dat ik via de USB bus van mijn computer de TV zenders in mijn Mediacenter krijg, ik gebruik mijn computer als video-recorder.

De Anysee kan ik ook alle boeketten (transportstromen) zelf laten zoeken. Dat ging voorheen altijd goed maar nu dus niet. Ik krijg wel de zenderlijsten maar bij alle gecodeerde zenders krijg ik de melding dat de zender gecodeerd is. Alleen Nederland 1, 2 en 3 krijg ik wel binnen en 2 en 3 zijn ook gecodeerd.
Tot aan de omzetting had ik geen last van de gecodeerde zenders.
Ik wil dus de frequenties weten van de boeketten, transportstromen, die bij RTL, SBS, BRT en TV5 horen met de daarbij behorende parameters zoals QAM, symbol rate en bandwijdte. Als iemand me hier aan kan helpen?
Vandaag hierover Ziggo gebeld maar deze gegevens zijn niet voorhanden, ik moet maar een mailtje sturen misschien dat dat helpt...

Jack

Jack

Ziggo ellende

door Ed van der Weele † @, Zeist, 08-02-2015, 01:44 (3585 dagen geleden) @ Marotick

Heb je misschien iets aan deze link? http://www.gratisprogrammas.nl/extra/tools/transponderlistgenerator/
(Ik heb gegoogeld op "Ziggo" + "transportstream")

In het tekstbestand staan de frequenties van de verschillende transportstreams en de kanalen die in de stream zitten.

Bij satelliet-tv en -radio heet het overigens ook gewoon transportstream.
Het woord "boeketten" slaat op de verzameling voorkeurzenders die de gebruiker zelf kan samenstellen.
Op mijn satellietontvanger bestaat het boeket "Favorieten" uit alle Nederlandse, Belgische, Duitse, Engelse en Franse zenders die ik met mijn abonnement of free-to-air kan ontvangen. Het boeket omvat dus meerdere transponders met hun transportstreams EN meerdere satellieten.

Ziggo ellende OPGELOST

door Marotick ⌂ @, Huizen, 08-02-2015, 10:56 (3585 dagen geleden) @ Ed van der Weele †
Gewijzigd door Marotick, 08-02-2015, 11:00

De ellende ben ik weer te boven.
Inderdaad kan je op de TV ook vinden welke zender in welke transportstroom zit.
Vreemd genoeg liet de TV dezelfde frequenties zien als die al gevonden waren door de scan van de Anysee ontvanger.
Die frequenties zijn dus wel goed dus er was wat anders aan de hand.
Nadat het Mediacenter de gevonden transportstroomlijst had afgescand hed ik ook alle zenders in de lijst staan maar alleen Ned 1,2 en 3 konden weergegeven worden. De RTL en SBS zenders bleven zwart evenals de zender waar ik veel van opneem TV5.
Uiteindelijk kreeg ik een helder idee, (1 van de 3 die ik per jaar heb) Ik verwisselde de smartcard van de Anysee met die van de TV en toen was de situatie omgekeerd. De TV ontving alleen 1,2, en 3 maar niet de rest. Even geduld svp stond er in beeld. Na een kwartier werkte ook de TV weer.
Kennelijk schrijft Ziggo ook wat weg op de kaart en werkt dat wel op de TV maar niet in de Anysee.
Hoe dan ook, ik kan weer opnemen.

Even over de Anysee.
Dat is een klein kastje dat via de USB op de computer wordt aangesloten en ook aan de kabel. Met het Windows Media Center kan dan gekeken worden en kunnen via de gids programma's ook opgenomen worden in hoge kwaliteit.
Het is werkelijk perfect zolang Ziggo de boel de boel laat. Het is jammer dat de helpdesk medewerkers niets weten van andere apparatuur en dus ook niet kunnen helpen. Ook van transportstromen en boeketten hebben ze nog nooit gehoord terwijl dat in de satellietwereld gewoon jargon is.

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik kan weer een jaar vooruit.

Jack

[image]

Dit is de transportstroomlijst die ik nu gebruik. Hierin zitten alleen de zenders waarvan ik opneem. Normaal is deze lijst een stuk langer maar verschilt per regio. Deze lijst is van de regio Hilversum.

Ziggo ellende OPGELOST

door ruudtx @, Utrecht, 08-02-2015, 17:56 (3585 dagen geleden) @ Marotick

Ja, Ziggo schrijft wel degelijk wat op je kaart, bv welk abonnement je hebt, en of de kaart nog wel geldig is.

Als de kaart lange tijd niet gebruikt, doet je TV het niet meer, behalve Ned 1, die ook zonder kaart werkt.

Ziggo ellende OPGELOST

door Otto @, Drenthe, 08-02-2015, 19:51 (3585 dagen geleden) @ ruudtx

Als de kaart lange tijd niet gebruikt, doet je TV het niet meer, behalve Ned 1, die ook zonder kaart werkt.

Na de besproken aanpassing (synchronisatie met UPC) zijn er veel meer zenders zonder smartcard te bekijken, zie: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw
Ik heb het nog niet uitgebreid getest, maar Ned 1 t/m 3 werken sowieso al zonder card.

Otto

Ziggo ellende OPGELOST

door ruudtx @, Utrecht, 10-02-2015, 16:55 (3583 dagen geleden) @ Otto

Heb nog niet geprobeerd zonder card. Misschien dat ook regio Omroep het zonder doet, vergelijk Digitenne.

Ik heb nu wel een ander probleem, veel DTV zenders zitten op Muxen met frequenties rond en in de 800 Mhz deel. Die zijn zodanig vertoord dat ze geen beeld mee geven, waaronder Belgie een BBC 1en2en zelfs RTV Utrecht. Zitten op 802 en 818, en dat is een mobiele telefoon frequentie.
Vrogeer had ik ook wel wat blok storing, maar dat waren minder belngrijke zenders, en met wat bewegen antenne kabel was het weg.
Dus slechtere kanaal indeling, veel te veel in 800 Mhz gebied, en het lijkt wel minder signaal sterkte.
Ik ben er niet blij mee.

Misschien op te lossen met losse HDTV ontvanger (met scart naar oude TV), die HD kanalen zijn misschien beter.

Ziggo is gratis (even)

door ruudtx @, Utrecht, 11-02-2015, 17:38 (3582 dagen geleden) @ Otto

Ik heb t ook even zonder kaart geprobeerd, maar je kan alles bekijken in het standaard abonnement.
Dus is het gratis.
Alleen voor de extra zenders is een abo + kaart nodig.
Zal wel tijdelijk zijn.

Ik hoorde ook dat bij opzegggen abo analoog gewoon doorgaat, gratis dus.

Ziggo is gratis (even)

door soundman2 @, Wouw, 11-02-2015, 17:50 (3582 dagen geleden) @ ruudtx

Ik heb t ook even zonder kaart geprobeerd, maar je kan alles bekijken in het standaard abonnement.
Dus is het gratis.
Alleen voor de extra zenders is een abo + kaart nodig.
Zal wel tijdelijk zijn.

Ik hoorde ook dat bij opzegggen abo analoog gewoon doorgaat, gratis dus.

Je betaalt toch voor de aansluiting in huis een maandbedrag?
Daarvoor krijg je in elk geval het analoge aanbod. Dat is al gereduceerd tot 24 zenders, er ontbreken bijv. BBC2 en ZDF.
Ziggo heeft destijds gratis kastjes en kaarten verstrekt, om digitaal kijken aantrekkelijk te maken. Ze willen van het analoge pakket af. Ze hameren erop, dat digitaal beter is en dat is wel waar, maar ze willen analoog vooral kwijt, omdat ze ruimte nodig hebben op de kabel voor telefonie en internet. Zo kunnen ze het stukje draad driemaal verhuren.....
Thans kun je "gratis "digitaal kijken, met dien verstande dat je de hardware en de kaart moet kopen. Het aanmelden van de kaart is dan weer gratis voor het standaard pakket. Dat is een stuk uitgebreider als het analoge pakket.
Ik denk als je je kabelabonnement niet meer betaalt, dat ziggo je dan afkoppelt in het verdeelkastje.

Ziggo is gratis (even)

door Willem.H.N. @, Enschede, 11-02-2015, 18:32 (3582 dagen geleden) @ soundman2

Ik denk als je je kabelabonnement niet meer betaalt, dat ziggo je dan >afkoppelt in het verdeelkastje

Ja , en daar moet je een fiks bedrag voor betalen omdat eventueel bij
nieuwe bewoners het weer aangesloten moet worden in het verdeelkastje.

--
Lukt het niet?
gebeurt mij ook wel eens.

Ziggo is gratis (even)

door ruudtx @, Utrecht, 12-02-2015, 16:57 (3581 dagen geleden) @ soundman2

Abo opzeggen voor de korte tijd, niemand weet hoe lang, je zonder kaart kan kijken, zal geen zin hebben.

Maar als je er plezier in hebt kan je nu onbeperkt afsplitsen, tuners en digi-tv's aansluiten waarbij je dus geen smartcard nodig hebt.
Vroeger ging dat aleen met Ned 1.

Bij KPN digitenne is overigens Ned 1/3 + Regiozender gratis, dus ook zonder kaart, te ontvangen.

Ziggo ellende OPGELOST

door Stoneymountains, 09-02-2015, 12:12 (3584 dagen geleden) @ Marotick

tsjonge uren zoeken en testen. Ja hoor gewoon je smartcard even in de tv stoppen. Fantastisch was ik nog niet opgekomen. werkt weer als vanouds.

Ziggo ellende

door ruudtx @, Utrecht, 08-02-2015, 17:53 (3585 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Dank.
Voor utrecht moet je de Den Haag lijst gebruiken.

Dan zie je dat bvb een aantal zenders 1n 162 MHz bundel zitten, en die zijn bij mij vertoord. Is Band 3 , DAB radio denk ik.
Ook die van 802 MHz is een probleem, = onlangs geveilde mobiele telefonie.

Bij DAB radio, ook multiplex syteem, noemen we het een allotment. Fijn die verschillende naamgeving voor hetzelfde.

Ziggo ellende

door Jan 1 @, Tilburg, 08-02-2015, 22:24 (3584 dagen geleden) @ Marotick

Wij hebben dat Ziggo probleem als volgt opgelost. We konden SBS 9 niet ontvangen en belden Ziggo op via het gratis telefoonnummer voor abonnees. De man aan de telefoon verbond mij door met de desbetreffende afdeling alwaar ik prompt geholpen werd door een medewerker om de tuner opnieuw in te stellen. Enkele frekwenties moesten gewist worden en door andere vervangen. De tuner zou nu ook voorbereid zijn op toekomstige veranderingen. Alleen de zenderlijst moest ik nog aanpassen. Zo zit SBS 9 op kanaal 28.:-)

Ziggo ellende

door robdeweijer, 04-03-2015, 14:29 (3561 dagen geleden) @ Marotick

ik heb met mij annysee gezocht op netwerk 1111 en frequentie 35600. Vindt dan alle zenders van mijn ziggo extra pakket. Ik heb wel alle oude zenders eerst verwijderdf

Ik val onder Ziggo, Sneek e.o.
Rob