Smart_TV (Toestel of techniek)

door loek @, Exloo (Drenthe), 12-02-2015, 13:12 (3579 dagen geleden) @ loek
Gewijzigd door loek, 12-02-2015, 13:14

Hallo forumlezers,

Ik heb alle reactie op mijn vraag gelezen: "kan je absolute zekerheid krijgen door het uitschakelen van iets? in een smart TV. Of blijft het onzeker?"

Wat opvalt dat niemand eigenlijk precies weet hoe het werkt, dit is geen verweid ik weet het zelf ook niet. Er zijn wel wat aannames maar dus geen zekerheid.

Ik begrijp nu wel dat het bij het niet gebruiken van de Ethernet kabel in ieder geval veel "smart" functies geblokkeerd worden.

Het blijft dus nog onduidelijk wat de verbinding met het kabelbedrijf eventueel op de achtergrond doet.

Zeker als je een zogenaamde geïntegreerde (gecertificeerde) tuner in je TV hebt.

Ik zag ook een paar opmerkingen over te veel argwaan of overdreven ongerustheid. Ieder moet voor zich zelf bepalen wat hij wil vrij geven van zijn privacy.

Ik wil alleen een TV om naar programma,s te kijken en deze TV moet dan ook alleen deze taak uitvoeren.

Dus geen TV die aan andere doorgeeft welke programma,s ik kijk. Ik wil ook geen thermostaat die verteld wat me gebruik is en een elektriciteit meter die doorgeeft wat ik en wanneer gebruik. Of een computer die via bijvoorbeeld Cookies doorgeeft waar ik naar gekeken heb, etc,etc.

Dit is in tegenstelling met waar ik als hobby mee bezig ben. Zoals programma's maken in microprocessoren en uitrafelen (sommige noemen dat kraken) van bestaande programma's. Ik ben dus niet wereldvreemd. Als ik bijvoorbeeld behoefte zou hebben aan een intelligente thermostaat dan zou ik deze alleen gebruiken als ik hem zelf ontworpen had. Dan weet je wat er in zit.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Loek

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks