WELCOME TO THE TRANSISTOR MUSEUM™ (Toestel of techniek)
door GottfriedJulius, 15-02-2015, 18:00 (3578 dagen geleden)
Dit is prachtig om te lezen:
WELCOME TO THE TRANSISTOR MUSEUM™
door Bapaktua , Haarlem, 15-02-2015, 18:24 (3578 dagen geleden) @ GottfriedJulius
Prachtig om al die ontwikkelingen te zien.
Ik heb "mijn" historische "crystal triodes" niet gezien op die site.
hangen boven mijn PC.
door ruudtx , Utrecht, 15-02-2015, 20:16 (3578 dagen geleden) @ GottfriedJulius
Fantastisch,
vedankt Juul.
door Fons Vendrik , Ter Aar, 15-02-2015, 20:28 (3578 dagen geleden) @ GottfriedJulius
Prachtig Juul.
Hoe heb je dat gevonden?
Voorlopig heb ik weer even wat te lezen.
Ik denk dat ik die link ook op m'n site ga plaatsen.
Groeten van Fons
door GottfriedJulius, 16-02-2015, 08:55 (3577 dagen geleden) @ Fons Vendrik
Ik weet niet precies hoe ik dit gevonden heb Fons.
Ik zal eens in de geschiedenis van m'n browser kijken......
Juul - PE0GJG
door Paul van der Mast , Ulvenhout, 15-02-2015, 21:31 (3578 dagen geleden) @ GottfriedJulius
Beste Gottfried,
Mijn dank is GROOT: dit is werkelijk ZEER interessant!
Bedankt,
Paul van der Mast
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 16-02-2015, 11:56 (3577 dagen geleden) @ GottfriedJulius
Gewijzigd door Maarten Bakker, 16-02-2015, 11:57
Dankjewel! Leuke site, ik kende hem al wel, maar heb er met plezier nog eens rondgeklikt.
De navigatie is niet altijd even handig: Ik had Google nodig om op de Amperex-pagina's (Philips heeft altijd m'n interesse) te komen die me bij een vorig bezoek zo gefascineerd hadden.
Een stukje kennelijk niet helemaal kloppende informatie over typenummering op deze pagina was ook een van de redenen voor mij om een overzicht te gaan bijhouden van exotisch Philips-spul.
Ik zal de goede man trouwens ook eens mailen dat 100OC geen normaal Valvo-nummer is.
door GottfriedJulius, 16-02-2015, 13:00 (3577 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Ja Maarten leuk, die Amperex zaken. ik heb trouwens nog een lijstje met ontwikkelingsnummers liggen. Het betreft hoofdzakelijk nummers die betrekking hebben op "zend transistoren" waar ik als zendamateur in geinteresseerd ben en was. En m'n autosleutelhanger is een ASZ15....al 30 jaar lang.
Juul - PE0GJG
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 16-02-2015, 13:41 (3577 dagen geleden) @ GottfriedJulius
Gewijzigd door Maarten Bakker, 16-02-2015, 14:04
Leuke sleutelhanger ;)
Als je het lijstje wilt mailen dan verwerk ik het in het overzicht, vanzelfsprekend met bronvermelding.
P.S. Andere leuke transistorsite: https://sites.google.com/site/transistorhistory/Home/european-semiconductor-manufacturers/philips Iets dat ik overigens nog mis (getriggerd door het lijstje OC/2N equivalenten in die link), is dat Matsushita ook OC- AC- en AF-types in licentie produceerde. Misschien ook een keer boven water krijgen.
door GottfriedJulius, 16-02-2015, 14:17 (3577 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Ja, die site kende ik. Maar wel mooi.
M'n ASZ15 sleutelhanger sinds "mensen heugenis"
Gelukkig is het berillium nog niet te zien........