k-12 voetje (Gezocht)

door frankbos, 17-02-2015, 21:12 (3575 dagen geleden)

Een tijdjegeleden een k-12 op de kop getikt, een 26c865. Stond tot vorig jaar nog gewoon in de woonkamer van een oude dame in Sittard, die hem nieuw gekocht had omstreekds 1980. Volgens die mevrouw bijna nooit stuk gegaan omdat-ie niet vaak werd gebruikt. De reden dat-ie het veld moest ruimen was de beiindiging van het CAI signaal waardoor het kastje met HDMI niet kon worden aangesloten...

Maar goed ik dwaal af; het toestel functioneert goed, maar de convergentie en zo nog wat is niet stabiel. Van lang gelden weet ik nog dat we regelmatig de modulevoetjes vervingen, en dan was het probleem weer opgelost.
Daarom de vraag: heeft iemand nog een 3-tal nieuwe voetjes liggen van k12? Nu kan ik me niet meer herinneren of de vervangvoetjes nou wit of zwart waren....;-) Maar de k-12 kenner weet dat beslist!

Ik hoor het graag!

k-12 voetje

door soundman2 @, Wouw, 17-02-2015, 21:23 (3575 dagen geleden) @ frankbos

Een tijdjegeleden een k-12 op de kop getikt, een 26c865. Stond tot vorig jaar nog gewoon in de woonkamer van een oude dame in Sittard, die hem nieuw gekocht had omstreekds 1980. Volgens die mevrouw bijna nooit stuk gegaan omdat-ie niet vaak werd gebruikt. De reden dat-ie het veld moest ruimen was de beiindiging van het CAI signaal waardoor het kastje met HDMI niet kon worden aangesloten...

Maar goed ik dwaal af; het toestel functioneert goed, maar de convergentie en zo nog wat is niet stabiel. Van lang gelden weet ik nog dat we regelmatig de modulevoetjes vervingen, en dan was het probleem weer opgelost.
Daarom de vraag: heeft iemand nog een 3-tal nieuwe voetjes liggen van k12? Nu kan ik me niet meer herinneren of de vervangvoetjes nou wit of zwart waren....;-) Maar de k-12 kenner weet dat beslist!

Ik hoor het graag!

Voor de rastermodules, heb ik de kontakten vaak vervangen door draadjes, nimmer een probleem meer.

Soundman2

k-12 voetje

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 17-02-2015, 21:54 (3575 dagen geleden) @ soundman2

Precies, gewoon vastsolderen. Of eventueel een moederbord met ISA-sloten zoeken, en deze passend maken.

--
TB-303 <3

k-12 voetje

door maarten van dijk @, 18-02-2015, 11:40 (3574 dagen geleden) @ v1ncent

Ik heb er nog wat liggen, moet ze even opzoeken.Tertijd werden ze per 10 stuks en meer tegelijk besteld.De modules goed schoonmaken en veel contacten goed doorsolderem, met name ook de lijntrafo.
Ik hoor het wel.

mvg, Maarten.

k-12 voetje

door frankbos, 19-02-2015, 22:48 (3573 dagen geleden) @ v1ncent

Hallo
dank voor julie berichten.ja, het vastsolderen met draadjes zou een oplossing zijn, maar ik vind het toch mooier/leuker als er nieuwe voetjes inkomen. mMaar het laatste bericht laat zien dat die wellicht voorhanden zijn (zie je privémail)
Groet! Frank

k-12 voetje

door RAAF12 ⌂ @, wolkje, 18-02-2015, 16:42 (3574 dagen geleden) @ frankbos

Nu kan ik me niet meer herinneren of de vervangvoetjes nou wit of zwart waren....;-) Maar de k-12 kenner weet dat beslist!

Ik hoor het graag!

De zwarte is de verbeterde versie.

k-12 voetje

door henkk56 @, 20-02-2015, 09:51 (3573 dagen geleden) @ RAAF12

Maar het bleef toch af en toe flink slaan. :-D

Henk

Bedankt voor alle reacties!!

door frankbos, 21-02-2015, 08:58 (3572 dagen geleden) @ frankbos

Bedankt voor jullie reacties; inmiddels heb ik de voetjes dankzij dit forum kunnen bemachtigen. Ik vind het toch wel leuk als-ie daarmee origineel blijft. We gaan 'm weer in orde maken!

Groet Frank