driver voor HP scanjet 4400c (Computertechniek)

door freddy vercruyce, 23-02-2015, 20:20 (3563 dagen geleden)

Hallo Ik heb hier een HP scanjet 4400c.Die werkte perfekt op mijn XP laptop maar ik vind nergens een driver om die te gebruiken op win7 en op win 8.1 .Zou het jammer vinden als ik deze niet meer kan gebruiken.Ik heb wel de installatie cd hp precsission software versie 3.12 voor xp;win 95;98;2000;nt4.0 win mil;mac os8.6,9.x maar blijkbaar gaat dit niet voor win 7 en 8.1.Weet iemand hier raad voor mij?? Grt Freddy

driver voor HP scanjet 4400c

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 23-02-2015, 20:47 (3563 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Gewijzigd door v1ncent, 23-02-2015, 20:48

Er van uitgaande dat alleen de scanner geinstalleerd hoeft te worden (dus zonder alle extra programma's die op de cd-rom staan) kun je het volgende proberen:

In het configuratiescherm bij Hardware kiezen voor hardware toevoegen. Kies hier voor de scanjet 4400c en installeer alleen het driverbestandje/stuurprogramma van de cd-rom. (*.inf bestand) Dit zou in principe voldoende moeten zijn om de scanner te kunnen gebruiken.

Het is een beetje globaal omschreven omdat ik al een aantal jaar niet meer met Windows werk, maar dit zouden in grote lijnen de stappen moeten zijn om 'm werkend te krijgen.

--
TB-303 <3

door freddy vercruyce, 23-02-2015, 21:08 (3563 dagen geleden) @ v1ncent

installeer alleen het driverbestandje/stuurprogramma van de cd-rom. (*.inf bestand)
Heb de cd rom eens bekeken en dit bestand staat er niet tussen .Kan dat? Grt Freddy

door Marotick ⌂ @, Huizen, 24-02-2015, 17:31 (3562 dagen geleden) @ v1ncent

Dat *.inf bestand dat is er wel. Het is een verborgen bestand en dat kan zichtbaar gemaakt worden bij Mapopties in het configuratiescherm of het zit verpakt in de setup file die zich uitpakt na een klik hierop in de TEMP map.
Als de driver geïnstalleerd is in Windows XP dan staat deze file in de verborgen map INF in de Windowsmap.
Een trucje is de volgende: bewaar de XP installatie (met de drivers van de printer etc.) en noem deze anders. Dat moet dan met een geïnstalleerde besturingssysteem op een CD gebeuren of de schijf moet even ingeprikt worden in een andere computer.
Maak een map en noem deze bijvoorbeeld "OUD" en sleep daar alle mappen en files van de oude installatie in.
Zet de schijf terug en installeer Windows 7 of 8. Voor oude apparaten moet je de 32 bits versie kiezen.
Staat Windows er op kies dan verborgen mappen zichtbaar maken en sluit dan de printer aan en kies Stuurprogramma's met de hand installeren.
Browse naar de map OUD endan naar Windows\INF
Kies ook onderliggende mappen. Na OK vindt W7 de stuurprogramma's, mocht hij een file niet vinden laat deze dan zoeken in de map Windows\System32 of gebruik het zoekprogramma om te kijken waar de file zich bevindt.
Heel vaak lukt het op deze manier wel. Ik bewaar altijd de oude installatie.

Jack

door soundman2 @, Wouw, 23-02-2015, 20:49 (3563 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Dat is een probleem waar veel mensen volgens mij mee te maken krijgen. Ik schreef daar al eerder over. Mijn HP business inkjet 1100DTN met netwerk, is sinds Win7 nog maar een vrij domme printer. Dubbelzijdig afdrukken en boekjes maken is er niet meer bij. Mijn prima werkende Deskscan 4C is niet precies het slachtoffer van nieuwe software, maar de PC's waar de nieuwe software op draait, hebben geen slots meer waar een scsi kaart in past. De software die ik heb om portofoons te programmeren, loopt niet meer op snelle PC's en er zijn ook geen updates voor. Zo kan ik nog een hele lijst maken van prima werkende toestellen, die meteen rijp zijn voor de kliko
Ik vraag me steeds af waarom iedere printer compleet nieuwe drivers moet hebben. Houdt de bestaande functies gelijk aan de vorige en voeg de nieuwigheden toe. Dat heet dan downwards compatibel. Een driver wordt dan wellicht wat groot, maar Wim Sonneveld zei het al "plaats genoeg.....", op de harde schijf dan. Voor het milieu zou het ook beter zijn als prima functionerende apparaten niet de kliko in hoeven, maar gewoon tot einde levensduur functioneel blijven. Hier ligt een mooi stukje werk voor Brussel. Gezien mijn leeftijd, is de kans dat ik het nog meemaak niet zo groot meer.
Oplossen kan ik jou probleem helaas niet. Ook drivers van derden zullen niet doen, waarop jij hoopt. Helaas, het is niet anders. Wat dat betreft heeft de radio het nog lang uitgehouden, maar ook de oude vertrouwde prima werkende AM ontvanger, staat op de nominatie om in prima staat onbruikbaar te worden.

Soundman2

door freddy vercruyce, 23-02-2015, 21:33 (3563 dagen geleden) @ soundman2

Ja daar heb ik het ook moeilijk mee hoor.Geen drivers meer voor nog prima werkende hardware.Koop maar weer wat nieuw.De business moet draaien hé.Nu voor die oude radio's daar is gelukkig nog wel eea ander aan te verhelpen oa met de mini AM zendertjes en de FM printjes die in te bouwen zijn zodat we die oude prima werkende knarren nog een tijdje kunnen gebruiken.Is wel een lap middel maar het werkt in ieder geval nog.Met die software is het wel een heel ander verhaal.Gooi het maar op de afvalberg ........Grt Freddy

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 23-02-2015, 22:56 (3563 dagen geleden) @ soundman2

Kun je nagaan dat begin jaren 90 er een pc merk was
iets van amiga??
Waarvan de printerdrivers gewoon IN de printer zaten.
Printer aan prikken en flop printen.

Het kan wel,
als men maar wil.

En hoe moeilijk is dat dat hele printen nu eigenlijk.
Wat vector berekening en kleur bepaling.
Dat genozel over dat de inkt op is en waar te kopen, zie ik toch zeker ook zelf wel dat het geel op is!
Reinigen met knopjes via PC ach leuk, maar ze zitten ook OP de printer.
Dus dat hele stuk software kan gedelete worden.

Als er 1 printer is die mij handen vol geld zou WILLEN afhandig maken is het wel die Epson Stylus DX6000.
Heb er 3x in die jaren een set inkt in gestoken voor telkens die ene keer kleur printen. Denk dat ik in die jaren totaal 25x een kleurprint gemaakt heb, dus dat is duur op die manier - Heden enkel als scanner nog in gebruik.

Wat een ramp. NOOIT meer inkt printers.
Dat is wat ik iedereen aanraad.
Flikker die zooi direct weg.
Je koopt je wezenloos aan patronen.ZOgenaamd leeg altijd als je 5 prints er ooit mee gemaakt hebt.

Koop een Laser
Heb hier een kleur Brother cpl-310 al 5 jaar staan en nog nooit een toner van vervangen.
OK bij 1e binnenkomst een set er in van alle kleurtjes.

De HP5 daar is in die 7jaar ook eens 1x een tonerunit in gegaan.
En print toch geregeld tot aan de binnenkomst Brother.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 24-02-2015, 11:25 (3562 dagen geleden) @ Maurice

Ik gebruik ook altijd laserprinters. Foto's afdrukken doe ik wel bij de fotozaak, hebben die ook wat te doen.

Overigens zijn de patronen van je inkjetprinter na stilstand ook echt leeg, niet zogenaamd. Kijk maar eens onderin de printer. Daar ligt een stuk vilt waarin hij steeds zijn neus snuit. Heeft me door een af te voeren printer van een klant nog eens een vlek in het tapijt gekost. Vilt was vol, printer op zijn kant, inkt eruit.

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 23-02-2015, 22:16 (3563 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Dag Freddy, heb je al geprobeerd om via de verkenner op de Setup file te staan, dan met rechtermuisknop > Eigenschappen > Comptabiliteit > en aankruisen ‘dit programma in comptabiliteitsmodus voor’ en kiezen Windows XP. Wel zorgen dat als je de data op CD hebt staan dit eerst in een Temp directory plaatst. Hoor wel of dit werkt. Groet, Ben

door snameroc @, Etten Leur, 24-02-2015, 17:24 (3562 dagen geleden) @ Ben

Je kunt altijd nog het niet gratis Vuescan downloaden dat werkt gegarandeerd en mag je een maand gratis gebruiken.
Als het naar wens is kun je de driver betalen en voor de rest van je leven op alle volgende windows versies updaten.

Ik gebruik het nu al 2 jaar naar volle tevredenheid

Het is ook geen gratis oplossing maar aan al die verhalen dat het bij hun ook niet meer werkt heb je ook niet zoveel. En zoals gezegd proberen is gratis.
Succes.

Johan

door freddy vercruyce, 24-02-2015, 22:06 (3562 dagen geleden) @ snameroc

Ok mensen allen dank voor de nuttige reacties. Ik ga alles eens wat laten bezinken en zie wel wat ik er allemaal mee kan. Ga in ieder geval de tip van Ben eens proberen. Baat het niet dan schaad het niet, we zien wel hoe dit uit draait Groetjes Freddy

door freddy vercruyce, 24-02-2015, 22:24 (3562 dagen geleden) @ Ben

Hallo Ben mocht dit werken moet het dan in een 32bits gebeuren? Grt Freddy

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 25-02-2015, 12:42 (3561 dagen geleden) @ freddy vercruyce

Ja Freddy, alle oude programma's en drivers werken met 32bits. Groet, Ben

door freddy vercruyce, 25-02-2015, 15:41 (3561 dagen geleden) @ Ben

Beste Er is toch een probleem hoor.Geeft een script fout.Regel17 teken 1 fout in actieveX onderdeel kan geen object maken.Het staat wel op het bureaublad,bij dubbel klikken opent het programma en dan krijg je dit bericht (zie hierboven )Hij kan dus de scanner niet vinden.Staat wel op de lijst met gevonden hardware maar er staat bij vermeld dat er geen stuurprogramma is geinstalleerd.Heb reeds verschillende site bezocht en overal is het blijkbaar hetzelfde probleem.Geen stuurprogramma voor win 7 en 8. We zullen ons er moeten bij neerleggen denk ik.Kan hem wel nog gebruiken op een zeer oude laptop Acer aspire (nu ja laptop , weegt 7 kg met een 9 inch scherm )die nog op XP draait 12 jaar oude en beestje werkt nog steeds Grt En dank voor alle reacties Freddy[image]