Reparatie Tektronix scoop type TDS320 (Toestel of techniek)

door loek @, Exloo (Drenthe), 01-03-2015, 13:45 (3564 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Hallo Leo,

Ik heb ongeveer 4 uur besteed aan de reparatie. Daarna was het (veel te) lang wachten op de onderdelen. Ik had wel uit sloop voedingen wat dioden en deze ook even uitgeprobeerd in de voeding. Alles ging toen werken, maar ik durfde niet de scoop zelf op de voeding aan te sluiten.

Vaak is het bij geschakelde voedingen zo: als het fout gaat dan ook direct erg fout dus veel meer schade. Dus eerst wachten op de dioden.

Het is een leuke scoop, maar ik heb nu een tijdje mee gespeeld bij het betere uitzoek werk zal ik sneller een analoge scoop nemen. Vooral bij wisselende signalen is het lastig werken met een digitale scoop. Misschien komt dit door de leeftijd (ik bedoel van de scoop) deze heeft een max van samples van 500MS/s. Ik weet niet of de huidige scoops bijvoorbeeld van RIGOL beter/sneller zijn.

Voor het bekijken van digitale signalen werkt het wel goed. Ook voor vaste signalen uit bijvoorbeeld een generator. Maar zet je bijvoorbeeld een video signaal afkomstig van een testgenerator op de scoop met een deel kleurenbalken en een deel zwart/grijs balken dan zie je niet echt een stabiel beeld zoals je dit gewent bent bij een analoge scoop.

Met vriendelijke groet,

Loek

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks