open maken microfoon Sennheiser MD 441 N (Toestel of techniek)

door Paul van der Mast @, Ulvenhout, 02-03-2015, 18:30 (3560 dagen geleden)

Weet iemand hoe je een Sennheiser microfoon type MD 441 N uit elkaar kunt halen? Ik wil hem namelijk grondig reinigen (groene aanslag weghalen als gevolg van verteerd schuimplastic), ook de kooi rond het membraan. Dat wordt een vies karwei waarbij ik er alles aan wil doen om te voorkomen dat er troep naar binnen komt.
Alvast bedankt voor een tip.

Paul van der Mast
[image]

open maken microfoon Sennheiser MD 441 N

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 02-03-2015, 19:17 (3560 dagen geleden) @ Paul van der Mast
Gewijzigd door Tonmeister Henk †, 02-03-2015, 19:20

Hoi Paul , het begin is hetzelfde als bij een 421 . Onder het plaatje met het serienr zit een schroef . Nadat je deze hebt verwijderd kun je voorzichtig het filter verwijderen . Draadjes lossolderen en dan zit er voor zover ik me het kan herinneren een moer die losmoet . Na deze verwijderd te hebben moet de hele handel uit het huis getrokken kunnen worden , soms volgens de Anker&Anker methode : met gepast geweld ;-) De rest wijst zich daarna vanzelf .
Ik kan het momenteel niet checken , heb m'n eigen exemplaar verhuurd .
Mocht je het niet zien zitten dan wil ik hem er wel bij :-D , monsterachtige microfoon !!!

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !

door Paul van der Mast @, Ulvenhout, 02-03-2015, 19:32 (3560 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Bedankt Henk, daar was ik nog niet op gekomen.

Solderen zal geen probleem zijn maar het 'met gepaste kracht' eruit trekken van het binnenwerk zal ik heel voorzichtig moeten doen.
Ik weet niet zeker of hij werkt want ook op de contactpunten zit smurrie, dus misschien doe ik alles voor niets.
Tòch eens proberen.
Bedankt nogmaals en groeten,

Paul

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 02-03-2015, 19:48 (3560 dagen geleden) @ Paul van der Mast
Gewijzigd door Tonmeister Henk †, 02-03-2015, 19:49

[image]

Sorry Paul , het zit toch even anders . Dit maakt het wel duidelijk denk ik .
Was ook alweer een paar jaar geleden.......

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !

door Paul van der Mast @, Ulvenhout, 02-03-2015, 20:05 (3560 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Dus als de schroef onder het typeplaatje er eenmaal uit is, kan het 'huis' in twee delen uitleen gelegd worden. dat zou super zijn.

Bedankt!

Paul

door ottoderuig @, Baarn, 02-03-2015, 20:50 (3560 dagen geleden) @ Paul van der Mast

Klopt.
Typeplaatje opwippen, daar zit het schroefje onder.
Na het losdraaien kun je 1 kant van de microfoon open schuiven en komt het zaakje bloot te liggen.
Ik heb er hier ook nog 1. Die doet echter helemaal niets meer.
Even tijd maken om er aan te beginnen.

door Paul van der Mast @, Ulvenhout, 02-03-2015, 22:57 (3560 dagen geleden) @ ottoderuig

Bedankt,
Paul

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 02-03-2015, 20:51 (3560 dagen geleden) @ Paul van der Mast

[image]
Ik was dus toch in de war met de 421 . Je kan het "technische" deel er zo uit wippen , hoef je ook niks te solderen .

Succes , Henk

--
Nuntius Transmittendus !

door Paul van der Mast @, Ulvenhout, 02-03-2015, 22:57 (3560 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Bedankt,
Paul