downloads van een site (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 08-03-2015, 14:36 (3547 dagen geleden)

Op de site van deze link lijkt een heleboel documentatie te staan. Het is me nog niet gelukt ook maar iets te downloaden. Het kan een " foute " site zijn, in elk geval is de lokatie Oostblok of wellicht China.
Is het een fake site met nare bedoelingen of doe ik wat fout.
Ik krijg geen alerts van mijn virusscanner enz.
Soundman2

downloads van een site

door Jac Janssen @, Eindhoven, 08-03-2015, 14:54 (3547 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb dezelfde ervaring Henk.

Mij is het ook nog nooit gelukt om iets te downloaden.
Inderdaad geen virusmeldingen.

Jac

downloads van een site

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 08-03-2015, 16:44 (3547 dagen geleden) @ Jac Janssen

Mijn Firefox browser blokkeert de download.
Zegt dat ik door het aanklikken van een apparaat zou worden doorgestuurd naar een andere site.
Welke weet ik niet.
Krijg ik niet te zien.
ruud PA0ROJ

downloads van een site

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 08-03-2015, 18:13 (3547 dagen geleden) @ Bapaktua

Die site ook nooit iets kunnen downloaden.

Mogelijk is de hoofdserver geblokt om land uit te gaan.

Met Firefox is mogelijk om de werkelijke pagina inhoud te bekijken.
Hiermee vind je de volgende servers;
S11.cnzz.com
hzs14.cnzz.com

http://www.scamadviser.com/check-website/s11.cnzz.com

http://www.scamadviser.com/check-website/hzs14.cnzz.com

http://www.scamadviser.com/check-website/circuit-encyclopedia.com

downloads van een site

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 08-03-2015, 20:43 (3547 dagen geleden) @ Maurice

Ik klikte op je eerste link maar meteen alarmbellen en flitslichten:dev .
Ik kon nog snel lezen dat het een amerikaanse site zou zijn maar in het echt uit China komt.
ruud PA0ROJ

downloads van een site

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-03-2015, 20:45 (3547 dagen geleden) @ soundman2

Met die site en zustersites met andere namen die er sprekend op lijken, heb ik dezelfde ervaring. Kwaad kan het vermoedelijk niet maar de kans is 99% dat je niets binnen krijgt. Ook is het even zoeken waar je nou eigenlijk moet klikken. Ik heb er in mijn herinnering daadwerkelijk ooit 1 keer een schema binnen kunnen hengelen dat er toevallig net op geplaatst was.

downloads van een site

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-03-2015, 20:49 (3547 dagen geleden) @ Bapaktua

Tsja, veel meer dan dat hij uit china komt, vertelt scamadviser er ook niet over. Dat had ik met een traceroute, whois, host -a, dnslookup enz. ook wel uit kunnen vinden.

downloads van een site

door Jan 1 @, Tilburg, 09-03-2015, 16:15 (3546 dagen geleden) @ soundman2

Van dit soort sites joekert het op internet. Je word blij gemaakt met een gratis download, maar je krijgt niets. Altijd hetzelfde verhaal. Klik hier op, en klik daar op. En als het al lukt zit de browserbalk vol met pictogrammen van de ge-installeerde malware, maar je krijgt NIET de door jou gewenste software ! Eer het zover komt (ik probeerde het eens) waarschuwt mijn security suite (ESET Smart Security 7.0 NL) niet verder te gaan, daar het dus malware betreft.

downloads van een site

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-03-2015, 17:10 (3546 dagen geleden) @ Jan 1

Vreemd genoeg valt dat van die toolbars en dergelijke bij deze sites wel mee. Mogelijk pogen ze hun geld te verdienen met normale advertenties. Het zou goed kunnen dat hij het binnen China wel gewoon doet.

downloads van een site

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 09-03-2015, 17:11 (3546 dagen geleden) @ Bapaktua

Dan heb je de boel wel heel strak staan en zegt niets of een site wel of niet veilig is.
Er start enkel een scriptje op die site, niets mis mee.

Als je je internet scanner super strak zet kun je inderdaad bijna geen fatsoelijke site bezoeken.

De site in de link is niet meer dan een trace/info site tbv onderzoeken
naar servers en internet sites.

Een trace kan maar mis je de 2e server die via de html script er keurig in staat.

Lijkt me aan de betreffende site niets mis mee.
Alleen dat de werkelijke data-server - waar de schema's staan ieder geval hier
geblokt is.

Vandaar dat je 404 krijgt.

downloads van een site

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 09-03-2015, 17:13 (3546 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Wordt geen toolbar geinstalleerd en script zit dat ook niet in.

Inderdaad als je naar software zoekt en "gratis" wilt hebben zit daar veel troep tussen.

Tja moet ergens van betaald worden.
Die gevallen gewoon GOED lezen.
Niet maar op los klikken.