vonken regen (Toestel of techniek)
Heb een mooie stofzuiger gevonden bij de container .Vonkt heel erg .Koolborstels zijn nog goed .Volgens mij de condendator vervangen of heeft dat er verder geen invloed op ? Sorry voor de slechte foto Alvast bedankt gr ruud
vonken regen
Als hij vonkt tussen commutator (collector) en koolborstels, is de kans zeer groot dat er een ankerwikkeling onderbroken is.
Je zou de motor zonder regeling met een labvoeding van 12V kunnen voeden, en dan met de hand voelen of er plekken inzitten waar hij makkelijk stil wil gaan staan. Of je kijkt even of de collector aangebrande lamellen heeft.
vonken regen
Ruud, je zou het in ieder geval kunnen proberen om de condensator te vervangen het zorgt voor de vonkvermindering. Indien nodig ligt er hier nog 1. Groet, Ben
vonken regen
Een onstoorcondensator houdt geen vonkenregen tegen
Maarten geeft een heel goede tip, maar meestal is het einde verhaal doordat de collector te ver is doorgebrand.
toch succes gewenst
Kris
vonken regen
Plaats eens een duidelijke foto van de collector.
vonken regen
Collector ziet er niet meer uit einde verhaal dus jammer gr ruud
vonken regen
Het kan ook zo zijn dat enkele ankerwindingen kortgesloten zijn ,door bv kool resten tussen de lamellen.Bij het bedrijf waar ik werkte was de benaming: Anker trekken. Mbv een speciaal gereedschap (soort beitel)wordt dan tussen de lamellen onderling, de groeven schoon getrokken.
Groet van Jan.v.d.waal.
vonken regen
Collector ziet er niet meer uit einde verhaal dus jammer gr ruud
In vrijwel alle gevallen betekent rondvuur om de collector einde verhaal. De prijs van het monteren van een andere (nieuwe) motor overstijgt vaak de prijs van een nieuwe stofzuiger. Een uur werkplaats kost zowat 80 euro, dat is met de prijs van de nieuwe motor onderhand de prijs van een nieuwe stofzuiger.
Soundman2
vonken regen
Z'n motor vervangen is klusje van niets.
Tevens deze kwam geloof ik ook van de sloop dus vast nr 2 ook wel te vinden.
En bv op MP zijn die motors ca 50-60 euro - heb je geen nieuwe stuifzuiger voor.
Anders kijk bij die onderdelen boeren - staat internet vol mee.
Heb hier ook een Miele stof uit 1981 reserve puur voor de motor.
Nu ja ding wil nog altijd niet stuk dus zal nog wel wat jaartjes duren
voor ik die 2e ooit moet inzetten.
En over geheel nieuwe kopen, zie toch dat binnen afzienbare tijd deze ook defect zijn, dus de zin van een nieuwe zie ik niet zo snel.
dus houd het bij mijn oude.
Gezegd, de slopers zijn echt de gebruikers met die goedkope marktkraam stofzakken.
Of die tot nok toe vol blijven door trachten te zuigen.
Daar gaan die dingen stuk van.
Zodra je merkt dat de zuigkracht weg is (zak maar net iets vol) er uit met die zak.
De fijnstof verstopt de slechte goedkope zak zeg maar.
Dat kan al binnen 2x gebruik zijn - rotzooi is dat/oplichting kun je ook noemen.
Motor krijgt minder lucht, en daar gaat ie naar de eeuwige jachtvelden.
De kenner:
Vandaar dat mijn stofapparaat nog zo lang mee gaat.