TEA5767, ik snap het nog niet (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 26-03-2015, 15:40 (3537 dagen geleden) @ focus103

Als ik zo de datasheet bekijk zou pootje 2 niet gebruikt moeten worden en in plaatst van pootje 2 daar je tunespanning aan te bieden

Ik zie wat je bedoelt. Het gaat dan om pootje 2 van het IC, niet van het printje. Dus dat zal een behoorlijk gepriegel worden!! En met puur de tien aansluitingen die het printje heeft, kan het NIET begrijp ik nu.

Eerder dit jaar heb ik twee AM-ontvangers gemaakt met het MK484 IC. Nog los van wat er nog te beleven is op MG/LG, vond ik de kwaliteit van ontvangst niet helemaal geweldig. Vandaar dat ik eens wat met FM radiootjes wil experimenteren.

Mijn eerste MK484 projectje was een lucifersdoosontvanger; leuk om te maken maar in de praktijk doe je er vervolgens niet heel veel mee:

[image]

Mijn tweede MK484 projectje was een katedraalradio met een LF versterker, bedoeld om mijn ontbijt acoustisch te behangen met R.Nostalgia:

[image]

Deze heeft LG en MG en ook vier vast ingestelde Nederlandse Middengolfzenders. De bandschakelaar schakelt niet alleen tussen de kleine en grote spoel op de ferrietstaaf, maar ook tussen de afstemcondensator en vier trimmers:

[image]

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks