Sony TR837 (Toestel of techniek)

door RayBeek @, Zwaag, 08-04-2015, 17:16 (3614 dagen geleden)

Dit wilde ik even delen, vandaag mijn pakketje ontvangen een radio gekocht op een bekende verkoop site.

Het is een Sony TR837 uit 1964!

Na het uitpakken blijkt dat dit weer een prachtig exemplaar is voor mijn Sony verzameling, dit keer gelukkig niet opgedreven tot een waanzinprijs.
De radio is helemaal compleet met draagtasje, oortelefoontje, draagriem en gebruiksaanwijzing in de orginele doos![image][image][image]

Sony TR837

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 08-04-2015, 18:03 (3614 dagen geleden) @ RayBeek

Dat is nog eens een mooi netjes toestel.

Kennelijk ooit vergeten uit te pakken........

Sony TR837

door Pieter Vos @, 08-04-2015, 18:03 (3614 dagen geleden) @ RayBeek

Dit wilde ik even delen, vandaag mijn pakketje ontvangen een radio gekocht op een bekende verkoop site.

Het is een Sony TR837 uit 1964!

Na het uitpakken blijkt dat dit weer een prachtig exemplaar is voor mijn Sony verzameling, dit keer gelukkig niet opgedreven tot een waanzinprijs.
De radio is helemaal compleet met draagtasje, oortelefoontje, draagriem en gebruiksaanwijzing in de orginele doos![image][image][image]

Gefeliciteerd, inderdaad een leuke "ouderwetsche" transistor radio met echte germanium torren en een balans audio versterker met echte transformators (ook al zijn die trafo's op zich ook veel te klein om lage tonen te doen weerklinken).

Veel plezier ermee.:-) :-) :-)

Pieter.

Sony TR837

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 08-04-2015, 18:13 (3614 dagen geleden) @ RayBeek

Erg leuk ding, ik heb hem zien staan volgens mij. Erg goede staat, zo vindt je ze nooit meer! En nu niet vergeten de batterijen te verwijderen als hij op de plank staat.......

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Sony TR837

door Sietze Osinga @, Koekange, 09-04-2015, 08:20 (3613 dagen geleden) @ RayBeek

Je hebt hiermee een pareltje van een transistorradio bemachtigd.In deze komplete staat kom je ze maar weinig tegen.Heel veel luister/kijkplezier ermee.

Mvg,
Sietze.

Sony TR837

door RayBeek @, Zwaag, 09-04-2015, 11:16 (3613 dagen geleden) @ RayBeek

Bedankt voor de reacties , en nee batterijen laat ik er nooit in zitten.
Als er nog mensen zijn die sony's in bezit hebben en er vanaf willen, alle modellen tot eind jaren 80 zijn welkom, ook defecte voor eventueel onderdelen.
Je kunt mij altijd even een PM sturen met je voorstel, wel probeer ik de hobby een beetje betaalbaar te houden :m:

Sony TR837

door RayBeek @, Zwaag, 09-04-2015, 15:54 (3613 dagen geleden) @ RayBeek

Overgens is het betaalbaar houden van de hobby ( ik verzamel National en Sony ) wel heel moeilijk soms.
zeker op de bekende site waar er mensen zijn die soms zwaar overbieden en dan vervolgens de volgende dag de radio weer op dezelfde site te koop aanbieden vooreen nog hoger bedrag, maarja ieder zijn ding.

Maar het maakt het voor de echte verzamelaar wel soms wat moeilijker, in de zin van dat je er meer voor moet uitgeven.
En mensen laten zich gek maken door ebay, waar de Amerikanen soms waanzinnige bedragen neertellen voor b.v. een Persil radiotje waar er 5 miljoen van gemaakt zijn.

Gelukkig kun je in Nederland zo nu en dan nog een mooi exemplaar vinden voor niet te veel.
ik wens mijn mede verzamelaars iig ook veel plezier met de hobby.

Sony TR837

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-04-2015, 16:22 (3613 dagen geleden) @ RayBeek

Gefeliciteerd met je aanwinst Ray :)

Ziet er in nieuwstraat uit en net wat Maurice schreef: Zeker vergeten uit te pakken, nog ergens achter in een kast ontdekt na tientallen jaren bij het ruimen zou je zeggen.

Ik heb op de radioruilbeurs in Rotterdam laatst een heel leuk klein TV-tje van SONY (5-3030E) bemachtigd en staat op de salontafel. Compleet met koffer, aankoopbon (27-04-1964) en alle papieren.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Sony TR837

door RayBeek @, Zwaag, 09-04-2015, 17:34 (3613 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ha, ja die ken ik, wat zo gaaf is dat ze het na al die jaren nog doen.[image]

Sony TR837

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-04-2015, 17:54 (3613 dagen geleden) @ RayBeek

Wat wel ontbreekt is een rechts van het toestel los aan gekoppelen UHF unit maar maakt voor het zicht het toestelletje er niet leuker op.

Als je belangstelling hebt wil ik wel een folder inscannen voor je van dit toestelletje want zit ook bij de papieren.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Sony TR837

door RayBeek @, Zwaag, 11-04-2015, 17:21 (3611 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ja is goed, leuk die oude folders, leuk trouwens dat jou tv en mijn radio van het zelfde jaartal zijn.