De slimme meter (Toestel of techniek)

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 15-05-2015, 18:35 (3576 dagen geleden) @ Leo Bolier

Allereerst Toon van Eneco. Dat is geen slimme of domme meter maar een toevoeging op een al dan niet reeds geplaatste meter die je o.a. je verbruik laat zien maar ook extra functionaliteit levert zoals het op afstand kunnen regelen van de verwarming.

Mee eens, Leo,
Toon krijgt alleen via WiFi door wat het verbruik is, middels de oogjes (lezertjes) geplakt op de telwerken.
Deze kunnen op geen enkele wijze de stand van die telwerken beïnvloeden.
Of je verbruik hoger of lager is in een periode is slechts een vergelijking met een eerder opgegeven verbruik in een vroeger tijdsbestek. En die waarden heb je zelf, of de monteur bij de installatie, op Toon als parameter ingevoerd.

Juist door die oogjes, lezertjes, op de telwerken heb ik er alle vertrouwen in dat er niet wordt gerommeld met de meterstanden. Kan ook niet, want ze zijn op geen enkele wijze ermee gekoppeld.
Zowel mijn gas- als electrameter is niet slim. Daarom moet ik nog steeds de meterstanden doorgeven.

En het waterverbruik (Vitens)gaat helemaal middels zo'n ouderwetse toerenteller.
Ik heb net weer de meterstand moeten doorgeven.

Nee, ik ben niet bang voor misbruik.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks