Radio Blan Supplement-ontvanger (Toestel of techniek)
Wat me trouwens ook bij staat uit die tijd is de animositeit die er in mijn beleving toen was tussen Philips Pionier en Amroh Step by Step bouwers. Zoiets als nu tussen Apple en Microsoft.(ik hoorde trouwens tot de Pionierclan).
Hoi Leo,
Ja die rivaliteit was er zeker.
En als herinnering aan die tijd speelt nog steeds een prachtige Pionier replica in mijn werkplaats.
ik hoorde ook tot de "Pioniersclan".Waarom weet ik eigenlijk niet.
Misschien omdat mijn vader nogal weg was met alles dat met Philips te maken had.
Maar, als ik er nu op terug kijk, denk ik er toch wel een beetje anders over.
Amroh kreeg natuurlijk met het in het leven roepen van Radio Blan een geweldige back up met de meest uiteenlopende zelfbouwprojectjes.
Zo ook met de serie Step-by-step.
Uiteindelijk is de "Supplement Ontvanger" (RB. nr.14) een uitvloeisel van een uitbereidingsartikel van Amroh op de Step-by-step 4.
Deze voorloper ging nog uit van een zelfgewikkelde antennespoel en was ook uitgerust met duodetectie (Villard schakeling).
Hoe dan ook, denk ik wel dat de Step-by-step-fans met Radio Blan bij de hand veel meer experimenteerruimte hadden dan de Philipsadepten met de Pionier serie.
Daar komt nog bij dat de specifieke Amroh-onderdelen voor de hobbyist veel beter in de markt werden gezet.
Groeten van Fons
Complete draad:
- Radio Blan Supplement-ontvanger -
Fons Vendrik,
22-05-2015, 22:47
Leo Bolier,
25-05-2015, 09:30
Fons Vendrik,
25-05-2015, 10:47
- Radio Blan Supplement-ontvanger - Leo Bolier, 25-05-2015, 15:43