De kans om rijk te worden!! (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 07-06-2015, 17:25 (3466 dagen geleden)

Iedereen heeft nu de kans om rijk te worden. Op http://www.soundscapes.nu/ppp.htm las ik een beschrijving van de PsaudioPPP regenerator.
Volgens de uitleg genereert het toestel meer uitgangsenergie, dan wat geleverd wordt door het stopcontact. Het rendement is derhalve meer dan 100% geworden. Al is het maar een klein percentage, als je dat via een omweg weer teruglevert aan het lichtnet, verdien je elke dag gratis geld.

" De Techniek van Regenererend Vermogen

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan: onlangs deed zich een kans voor om kennis te maken met de Power Plant Premier van PS Audio. Dit is een apparaat uit de nieuwe generatie regeneratoren. Het ondergeschoven kindje wordt aldus opnieuw voor het voetlicht gebracht...

Dit zou een hele korte review kunnen zijn: de PPP zal niet meer uit mijn set verdwijnen; het apparaat werkt voortreffelijk en doet wat PS Audio op de website claimt dat het zal doen.
De rest van dit verslag tracht uit te leggen waarom dit zo is...

In het kort kan de werking van de PPP als volgt omschreven worden:
De PPP regenereert wisselstroom (AC). Het apparaat moet daartoe worden aangesloten op een wandcontactdoos, bij voorkeur die van een dedicated stroomgroep. De inkomende stroom, ongeacht de mate en soort van vervuiling, wordt gezuiverd na omzetting tot (een lage) gelijkstroom (DC) en daarna opnieuw omgezet naar wisselstroom. Vervolgens wordt deze opgeschoonde wisselstroom zodanig versterkt en gebufferd, dat de PPP beduidend meer energie kan leveren dan de wandcontactdoos zelf. Strikt genomen is het regenererende deel dus een versterker, ontworpen om één frequentie of toon te versterken, namelijk de netfrequentie van 50Hz."
Hetapparaat bestaat echt, hier is een foto.

[image]

Soundman2

De kans om rijk te worden!!

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 07-06-2015, 17:29 (3466 dagen geleden) @ soundman2

Gezien de koelribbels op de foto, lijkt me dat de plaats waar het apparaat de extra energie vandaan haalt; de warmte uit de lucht: op zomerse dagen zal het wellicht nog beter werken dan in de winter :-D :-D :-D :-D

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 07-06-2015, 18:49 (3466 dagen geleden) @ soundman2

"Vervolgens wordt deze opgeschoonde wisselstroom zodanig versterkt en gebufferd, dat de PPP beduidend meer energie kan leveren dan de wandcontactdoos zelf"

Daar wil ik er dan ook wel een paar van, wandcontactdozen die zelf energie leveren.
Of leveren ze pas energie als je er uitsluitend een high-end apparaat op aansluit?
Leuk voor mijn demagnetiseer apparaat voor de vinyl collectie, die dingen vreten stroom.... :-D

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

door snameroc @, Etten Leur, 07-06-2015, 19:15 (3466 dagen geleden) @ Huub P †

Lijkt op een ups maar dan efficiënter:-)

Johan

door Fons Vendrik ⌂ @, Ter Aar, 07-06-2015, 19:19 (3466 dagen geleden) @ soundman2

Soundman2

Volgens mij word je alleen rijk als je veel van die apparaten kunt aansmeren.

Groeten van Fons

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 07-06-2015, 19:28 (3466 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maurice, 07-06-2015, 19:30

ALs je het al geloofd, koop dan simpel een UPS.
Deze werken ALLE op het principe -230V in - DC - Omvormer => ware Gestabiliseerde sinus.
Deze leveren continue uit de accu en inverteert naar een ware Sinus, en welke separaat de accu oplaad.

Het gedrocht wat wordt getoond lijkt me verre van ideaal en simpel een 1;1 omvormer.
2 trafo's van 40,-, rest componeten 30,- dus voor 350,- op de markt en is er winst, getoonde zit in de 4 cijfers, dus dat is nogal een bak winst.
Met dan wat componenten er om heen om het wat te laten lijken.
Ziet er nog uit als niet eens een ware sinus-omvormer.

Ik heb zo'n ding van 2000W met 3x 96V aan accupack.Ding draait op 96Vdc en heeft 3 packs van elk 8 accu's van 7aH.
MGE UPS-Pulsar EX30
Zijn 2 kasten, 1 met 1x pack en de inverter, 2e kast heeft 2x 8 accu's.
Men begrijpt dat er een steekwagen voor nodig is dat te verplaatsen.

-Geloof me die is pas schoon.
Ik zal hem eens tussen mijn set zetten :-D :-P :-) ;-)
[image]
[image]

door snameroc @, Etten Leur, 07-06-2015, 20:30 (3466 dagen geleden) @ Maurice

Ja maar Maurice deze kun je niet met zichzelf voeden met die van Henk gaat dat wel:-) Als dat niet kan kost hij alleen maar geld en wordt je nooit rijk.

Johan

door petrus bitbyter @, Rotterdam, 07-06-2015, 20:53 (3466 dagen geleden) @ soundman2

Het is toch al lang 1 april geweest en het duurt nog heel wat langer voor het weer 1 april is.

Dat neemt niet weg dat het lichtnet dermate vervuild kan zijn dat dat de aangesloten apparatuur het opgeeft. Ik was ooit bij een klant in Amsterdam wiens computerapparatuur regelmatig plat ging. Erg lastig als je een zaak hebt. Dat hadden we voorlopig opgelost met een UPS (van APC meen ik) maar binnen de kortste keren hing de klant weer aan de telefoon. Dat ding piepte vaak zo... Het kostte moeite om de man er van te overtuigen dat zulks juist op een goede werking duidde.

Dus als je (high-end) apparatuur niet goed werkt door de een vervuild of gammel lichtnet, is een on-line UPS met true sine wave uitgang een radicale oplossing, zij het een dure. Want hij kost geld en energie ( = ook geld).

(Overigens moet je voor de echte high end al rijk zijn en dan merk je de kosten niet zo.)

petrus bitbyter

door Martina, 13-06-2015, 09:49 (3460 dagen geleden) @ petrus bitbyter

Ghe, ghehehe, zelfde broodje aap verhaal als die man die bij je langskomt met een paar accu's om je lichtnet "door te spuien" wegens vervuilde wisselstroom......

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 13-06-2015, 13:05 (3460 dagen geleden) @ Martina
Gewijzigd door Maurice, 13-06-2015, 13:06

Vergis je daar niet in hoor...
ALs je in een oud huis woont met 50 jaar oude bedrading, zijn echt wel die
elektronen moe geworden van die 50Hz heen en weer rennen.

Met die accu = gelijkstroom, lopen al die oude elektronen door naar de accu en komen er geheel
frisse nieuwe in je bedrading.

Zo lang er o.a. s'nachts van die Tel-Sel zooi geloofd wordt laat staan die Astro-TV, ben ik er van overtuigd dat er flink geld valt te verdienen in die onzin.
En voor onze werkeloze 55+ ers, UVW vergoed de cursus Helderziende met ASTRO-Tarotkaarten leggen in kluis.-Geen grap.
Moet echt niet gekker worden!@#@

Goed verhaal doet kopen.