De kans om rijk te worden 2 (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 08-06-2015, 15:47 (3465 dagen geleden)
Gewijzigd door Marotick, 08-06-2015, 16:29

Een paar jaar geleden was ik bij een motoren revisie bedrijf voor mijn werk en ik raakte in gesprek met een medewerker over mijn/ onze elektronica hobby.
Hij vertelde me dat hij iets op internet had gevonden wat niet kon maar... het scheen wel te kunnen werken. Hij zei me, "zoek eens op magneet motor".
Thuis gekomen zocht ik op deze zoekterm en vond algauw wat hij bedoelde. Wat moest ik er van denken? Een motor die geen energie gebruikt maar wel levert...
De motor draait door het op het juiste moment een magneet een andere magneet te laten aantrekken. Die magneet wordt weggewerkt op het moment dat de draaiende magneet terug kan vallen en daardoor valt deze niet terug.
Zo vond ik een filmpje, dat ik nu zo 1-2-3 niet terug kan vinden over een stel studenten die een goed werkende motor hadden gemaakt. Zo lijkt het.
Ook was er een filmpje te vinden over een Turk die nota-bene een motor demonstreert op de TU Delft. Leuk is te zien dat de wetenschappers eerst iets hebben van, Dit Kan Helemaal Niet, maar als de demonstratie loopt dan zie je hun gezichten verdraaien in ongeloof.
Goed, stel dat we niet bij de neus genomen worden, hoe komt het dan dat we allemaal dan nog niet een magneet motor hebben.
Gratis energie...
Zie deze link
http://ufowijzer.nl/tekstpagina/YildizAllMagnetmotor.htm
of
https://www.youtube.com/watch?v=mI3227d5Css

Veel plezier.

Jack Marotick

De kans om rijk te worden 2

door soundman2 @, Wouw, 08-06-2015, 15:58 (3465 dagen geleden) @ Marotick

Een paar jaar geleden was ik bij een motoren revisie bedrijf voor mijn werk en ik raakte in gesprek met een medewerker over mijn/ onze elektronica hobby.
Hij vertelde me dat hij iets op internet had gevonden wat niet kon maar... het scheen wel te kunnen werken. Hij zei me, "zoek eens op magneet motor".
Thuis gekomen zocht ik op deze zoekterm en vond algauw wat hij bedoelde. Wat moest ik er van denken? Een motor die geen energie gebruikt maar wel levert...
De motor draait door het op het juiste moment een magneet een andere magneet te laten aantrekken. Die magneet wordt weggewerkt op het moment dat de draaiende magneet terug kan vallen en daardoor valt deze niet terug.
Zo vond ik een filmpje, dat ik nu zo 1-2-3 niet terug kan vinden over een stel studenten die een goed werkende motor hadden gemaakt. Zo lijkt het.
Ook was er een filmpje te vinden over een Turk die nota-bene een motor demonstreert op de TU Delft. Leuk is te zien dat de wetenschappers eerst iets hebben van, Dit Kan Helemaal Niet, maar als de demonstratie loopt dan zie je hun gezichten verdraaien in ongeloof.
Goed, stel dat we niet bij de neus genomen worden, hoe komt het dan dat we allemaal dan nog niet een magneet motor hebben.
Gratis energie...
Zie deze link
http://ufowijzer.nl/tekstpagina/YildizAllMagnetmotor.htm

Veel plezier.

Jack Marotick

Nogal ingewikkeld. Ik heb al jaren deze waterval in de tuin staan. Links valt het water op het rad en wekt dan energie op, om vervolgenss verder te stromen. Bij het eindpunt valt het water weer op het rad enz.
Omdat er wat geheimpjes in zitten, zul je het met deze afbeelding moeten doen.

[image]

Soundman2

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 09-06-2015, 07:17 (3464 dagen geleden) @ soundman2

Dit is "De waterval" (1961) van M.C. Escher uit "Onmogelijke Constructies" :yeah
Kijk op http://www.mcescher.nl/galerij/onmogelijk-constructies/

door soundman2 @, Wouw, 09-06-2015, 08:32 (3464 dagen geleden) @ Verdicom

Dit is "De waterval" (1961) van M.C. Escher uit "Onmogelijke Constructies" :yeah
Kijk op http://www.mcescher.nl/galerij/onmogelijk-constructies/

Hoeft niet, ik heb zelfs twee boeken met het werk van Escher.Knap werk van die man.
Deze prent had ik even van het www geplukt.

Soundman2

door Dominic @, Breda, 08-06-2015, 17:49 (3465 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door Dominic, 08-06-2015, 17:50

Daar hebben we Muammer Yildiz weer... er is al zoveel over de zwendel van deze man geschreven, zoek maar eens op google; "Muammer Yildiz motor scam".

Daarbij snap ik niet dat we op een technisch forum nog zoiets als "free-energy" bespreken.

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 08-06-2015, 17:59 (3465 dagen geleden) @ Dominic

Daarbij snap ik niet dat we op een technisch forum nog zoiets als "free-energy" bespreken.

Ik waardeer een beetje humor op het forum juist wel, en het heeft ook nog een technische inslag. Prima wat mij betreft! :-)

--
TB-303 <3

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 08-06-2015, 19:00 (3465 dagen geleden) @ Marotick

Ik kende de film van enkele jaren terug.
Heb ook de nodige discussies reeds over gehad.

Mijn visie, Free energie bestaat niet wel een hoog rendement.
2e een magneet heeft energie en verliest deze niet.
Heden kan men hele sterke magneten maken.

Jammer dat er zo met deze motoren op effect Free energie gehamerd wordt.
Als men nu een stap terug doet en zegt met een input van X energie kunnen we er Y uit krijgen en dat rendement is R x hoger dan welk ander type aandrijving.

Dan is het geloofwaardig en denk ik ook de echte waarheid in deze.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-06-2015, 21:53 (3465 dagen geleden) @ Maurice

Traditionele electromotoren lopen al richting 99% dus ik betwijfel of daar winst te behalen valt.

door snameroc @, Etten Leur, 10-06-2015, 19:21 (3463 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Toch zijn de traditionele kortsluitanker motoren in de ban gedaan en mogen er alleen nog maar iec 3 motoren verkocht worden en in de toekomst iec4 motoren met een permanente magneet in de rotor ipv kortsluit staven. Hiermee gaat het rendement naar 99 % ipv de nu 97%. Europees energie beleid net als de gloeilamp.

Johan

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-06-2015, 19:52 (3463 dagen geleden) @ snameroc
Gewijzigd door Maarten Bakker, 10-06-2015, 19:53

En idioot energiebeleid als blijkt dat de in magneten gebruikte zeldzame aarden dezelfde kant opgaan als tantaal of lithium: op dit moment bijvoorbeeld is vers lithium goedkoper dan gerecycled lithium zodat niemand het terugwint en bewaart, maar als straks iedereen een electrische auto heeft is het opeens schaars.

door snameroc @, Etten Leur, 10-06-2015, 21:24 (3463 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Ik vind heel dat gedoe met die. Motoren belachelijk en hebben er dagelijks last van op mijn werk want een energie zuinige motor is toeren hard oftewel minder slip. Wat de aanloopstroom weer vergroot en de overbrenging veel zwaarder belast. Maar dat lossen we dan weer op met een frequente regelaar waardoor de verliezen weer groter zijn dan een iec 2 motor direct op het net. Lang leven de regels en ach ik heb er kostwinning mee.

Johan

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 08-06-2015, 19:52 (3465 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door Bapaktua, 08-06-2015, 20:16

Vergeten wordt dat er gebruikt wordt gemaakt van magneten.
Om die magneten te maken is er erg veel energie nodig :th .
Volgens mij is er geen verschil in de toepassing van deze magneten en tussen een door batterijen aangedreven elektromotor.
Waarschijnlijk is het rendement van een elektromotor groter dan het gebruik van elektrische energie om magneten te maken en daarna dit om te zetten in beweging.
Iets bewegen/ verwarmen of iets anders met batterijen is toch ook niet gratis?
Of redeneer ik fout???
ruud PA0ROJ

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-06-2015, 21:57 (3465 dagen geleden) @ Bapaktua

Als het opgeslagen magnetisme in de aanwezige magneten de energiebron is, zou de motor de meerdere minuten draaien niet eens halen. Het rendement van energieopslag in magneten lijkt mij inderdaad ook belabberd, nog even los van dat er bij mijn weten geen simpele manier is om de energie er uit terug te krijgen.

We mogen gerust uitgaan van een voor de toeschouwer onzichtbare energiebron. Of dat nu een verborgen batterij is of zero point energy, laat ik in het midden al denk ik er het mijne van.

door henkk56 @, 09-06-2015, 14:46 (3464 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door henkk56, 09-06-2015, 15:02

Je kan ook gewoon een Skytec SPL 1000 versterker nemen,er gaat 180 Watt in en er komt 2X 500 Watt uit.
Lekker goedkoop bovendien. :-P
(Het is wel puzzelen met de handleiding http://www.billebro.se/proddoc/PRID_3590_doc_178.791_178.794_178.797_178.798_178.799_SPL_EQ_Stere... staat een achterkant afgebeeld met zekering T2A en 180 Watt.Uit het tabelletje elders kan je zien dat de 2X500 Watt versie een 2AT zekering heeft.)

Henk