Iemand enig idee welk type ? (Toestel of techniek)

door rvh @, 's-Gravenhage, 02-07-2015, 09:49 (3442 dagen geleden)

Wie weet wat voor toestel dit is merk en type zal handig zijn .Volgens mij in ieder geval met vhf/uhf en zwartwit .En niet met buizen ?Wie weet het alvast bedankt gr ruud [image]

Iemand enig idee welk type ?

door soundman2 @, Wouw, 02-07-2015, 10:00 (3442 dagen geleden) @ rvh
Gewijzigd door soundman2, 02-07-2015, 10:01

Wie weet wat voor toestel dit is merk en type zal handig zijn .Volgens mij in ieder geval met vhf/uhf en zwartwit .En niet met buizen ?Wie weet het alvast bedankt gr ruud [image]

Lijt veel op CARAD. De fabrieken stonden in Belgïe in de plaats Kuurne.
Is een gokje, maar de kleurentoestellen toestellen waren volledig transistor, terwijl Philips nog steeds met buizen (in de eindtrappen) werkte.
Zwart/wit van Carad waren er wel, maar of dit er eentje is?

Soundman2

door rvh @, 's-Gravenhage, 02-07-2015, 10:05 (3442 dagen geleden) @ soundman2

Hallo henk
Bedankt jaren 70 denk ik?Als iemand anders nog iets weet hoor ik het graag gr ruud

door Hans PA0H @, Apeldoorn, 02-07-2015, 15:34 (3442 dagen geleden) @ soundman2

Ik meen een philips uv1 kiezer te herkennen. Dat is technologie uit de tweede helft van de zestiger jaren.

Groeten , Hans PA0H

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 02-07-2015, 19:00 (3442 dagen geleden) @ rvh

Hallo Ruud ... Ik heb de indruk dat deze TV nogal vernield is.
Volgens mij is die kanalenkiezer met 6 toetsen niet origineel maar is die later met een houten plankje erin gezet. Het kleine langwerpige kadertje rechtsonder is normaal de schaalverdeling van de UHF maar dat klopt dus niet met die 6 druktoetsen.
Ook de toetsen rechtsboven staan precies op een aluminium plaatje dat er zelf opgezet is.

Heb je geen foto van de binnenkant?
Het model doet me denken aan een ITT Graetz.

Groeten uit Frankrijk

Hugo Sneyers

door rvh @, 's-Gravenhage, 02-07-2015, 19:39 (3442 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Ja nu je het zegt ziet het er een beetje raar uit .Wel een knap stukje baggeren dan .Is vlak bij mij dus ga morgen eens kijken voor de gein .Laat het hier nog even weten .gr ruud

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 16-07-2015, 15:15 (3428 dagen geleden) @ rvh

Ja nu je het zegt ziet het er een beetje raar uit .Wel een knap stukje baggeren dan .Is vlak bij mij dus ga morgen eens kijken voor de gein .Laat het hier nog even weten .gr ruud

Hallo Ruud ... Ben je al gaan kijken naar die TV?

Groeten ... Hugo Sneyers

door rvh @, 's-Gravenhage, 16-07-2015, 17:01 (3428 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Hallo Hugo is er niet meer van gekomen .Had een afspraak maar ging niet door .Dus weet er niet meer van .gr ruud