onbekende zelfbouwvoeding (Toestel of techniek)
door ronnie van dalen , Hoogeveen, 19-07-2015, 19:11 (3425 dagen geleden)
In mijn rommeldoos ligt al een tijdje deze onafgebouwde voeding.
Foto's zijn gemaakt met mm telefoon maar scherp genoeg denk ik.
Kan iemand me vertellen waar deze vandaan komt, en is er eventueel een schema van?
Als ik de specificaties bekijk dan kan het een leuke voeding worden, 0-10-50 v 0,1/2 ampere.
onbekende zelfbouwvoeding
door Leo Snoeren , Dongen, 19-07-2015, 19:15 (3425 dagen geleden) @ ronnie van dalen
Hallo Ronnie,
Het logo lijkt op iets van de Muiderkring, mogelijk is het een Radio Bulletin ontwerp? Wellicht dat iemand anders (een Amroh kenner) er zijn licht op kan laten schijnen....
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl
door petrus bitbyter , Rotterdam, 19-07-2015, 22:16 (3425 dagen geleden) @ ronnie van dalen
Gewijzigd door petrus bitbyter, 19-07-2015, 22:17
Print van universele laboratoriumvoeding uit RB jan./feb. 1977.
petrus bitbyter
door ronnie van dalen , Hoogeveen, 19-07-2015, 22:30 (3425 dagen geleden) @ ronnie van dalen
super!
het schema staat op circuitsonlne!
http://www.circuitsonline.net/forum/view/109270/1/voeding+regelbare?query=voeding+regelbare&m...
Ik ga eens kijken wat we met dit ding ga doen
door doktordirk , Noordbeemster, 20-07-2015, 15:26 (3424 dagen geleden) @ ronnie van dalen
En zo zou het er uit kunnen zien als je alle ontbrekende onderdelen nog kunt begaan.
Maar met wat aanpassingen is er best nog wel wat van te maken.
Ik heb er zelf een drievoudige voeding van gemaakt, en daar zitten wegens ruimtegebrek de koelblokken achterop de kast gemonteerd.
De trafo's zijn van het ringkerntype, erg makkelijk om er wat extra wikkelingen bij te maken voor de (digitale) spanning en stroommeters die het beste aparte (gescheiden)voedingen moeten hebben
Zo nodig wil ik het complete artikel wel scannen, of je moet de betreffende RB's ergens opscharrelen, is ook mooi als naslagwerk voor de toen gebruikte technieken/materialen.
Dirk.
zelfbouwvoeding radio bulletin voor de liefhebber!
door ronnie van dalen , Hoogeveen, 21-07-2015, 20:06 (3423 dagen geleden) @ doktordirk
Netjes gemaakt!
Ik heb al een fijne labvoeding, ooit een op de mts gemaakt als praktijkopdracht. Is een oud elektuur ontwerp en praktisch onverwoestbaar.
Daarom ga ik hier niets mee doen.
Wat mij betreft mag hij naar een lefhebber, kan voor niets opgehaald worden of opgestuurd tegen verzendkosten + een kleine vergoeding
door doktordirk , Noordbeemster, 21-07-2015, 20:41 (3423 dagen geleden) @ ronnie van dalen
Komt me bekend voor, dat was dit RB ontwerp ook
/
Groeten, Dirk
door Dominic , Breda, 21-07-2015, 23:07 (3423 dagen geleden) @ ronnie van dalen
Dan neem ik hem graag van je over!
Dominic
door ronnie van dalen , Hoogeveen, 22-07-2015, 20:05 (3422 dagen geleden) @ Dominic
pb-tje gestuurd