dab+ radio ontvangst. (Toestel of techniek)

door Sietze Osinga @, Koekange, 03-09-2015, 15:15 (3379 dagen geleden)

Beste mensen.Ik heb vandaag een dab+radio gekocht(Akai ABD10).Deze is uitgevoerd met een usb adapter welke het toestel van spanning voorziet.Dus geen duur batterij verbruik.Heb hem gekocht voor in de kapsalon van mijn vrouw(die wil graag Radio-5 Nostalgia luisteren)en speelt daar de sterren van de hemel.Prima ontvangst van alle zenders op dab+ band en Fm.Een aanrader voor weinig geld.Ik heb natuurlijk geen ervaring of de ontvangst die ik hier heb(Drenthe) ook geld voor andere delen van Nederland,maar deze ervaring wilde ik toch even delen met jullie.

Groeten,
Sietze.

dab+ radio ontvangst.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 03-09-2015, 16:15 (3379 dagen geleden) @ Sietze Osinga

Gefeliciteerd met de aanwinst Sietze, zoals je in mijn topic onder kan zien heb ik hem ook gekocht voor portable gebruik op mijn werk en hij functioneerd tot op heden uitstekend (ontvangst) alleen het batterijverbruik:-( :-( daar wordt je niet vrolijk van, ik heb lang niet altijd netvoeding voorhanden als onderhoudsschilder op mijn werk. Zit je binnen is het een ander verhaal natuurlijk.

Ook wordt ik helemaal angstig hoe teer die stekkerverbinding van de netadapter op de radio is uitgevoerd, natuurlijk ook weer zo'n mini USB uitvoering, kan bij mij nooit lang heel blijven, ja, daar kwam ik later achter overigens maar verder een aardig toestelletje, lekker compact en simpel.

Ik kwam er verder vandaag achter dat als ik de stekker uit het stopcontact trek de radio gewoon op de batterijen door speelt en dagen voorheen moest ik de mini USB stekker uit het toestel halen wilde hij op de batterijen verder gaan. ik hoop niet dat er een inwendig contact nu al naar de vaantjes is bij de net ingang, voelt gammel aan.