dab+ radio ontvangst. (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 03-09-2015, 17:34 (3378 dagen geleden) @ Hans van Kampen

alleen het batterijverbruik:-( :-( daar wordt je niet vrolijk van

In de andere thread suggereerde ik het gebruik van een externe backup battery. Ik heb dat even geprobeerd en... het werkt niet! Heel vreemd, maar op zowel het adaptertje als de interne batterij werkt de radio prima. Sluit ik de backup battery aan, dan zakt de signaalsterkte meteen drastisch in en vallen de stations weg. Alleen buiten kon ik een paar stations op de sterkste multiplex horen op de backup batt. Hoe kan dat?

Ik kwam er verder vandaag achter dat als ik de stekker uit het stopcontact trek de radio gewoon op de batterijen door speelt en dagen voorheen moest ik de mini USB stekker uit het toestel halen wilde hij op de batterijen verder gaan.

Als ik de USB stekker eruit trok, ging bij mij het radiootje uit en moest ik op de power knop drukken om op batterijen verder te spelen. Nu schakelt hij vanzelf over en speelt gewoon door. Misschien moet het radiootje een paar dagen aan het daglicht wennen na al die maanden in het doosje op een schip te hebben gezeten?

Ik kan dit ook niet verklaren, dus twee raadsels die om nader onderzoek vragen.

Voor gebruik binnen vind ik de Akai in ieder geval geweldig! Ik heb 'm aan de aux van mijn zelfgebouwde buizenradio (stroomverbruik 30x de Akai) hangen die ik nu als AF-versterker en box gebruik. Subliem geluid! Makkelijke bediening! Veel stations!

Dat AM was leuk zolang het duurde. Zoals mijn student zei toen ik een radio demonstreerde: "Mooi zeg, je kunt het zelfs bijna verstaan!"

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks