Op de middengolf nog steeds 1 nederlandse zender te vinden!!!! (Toestel of techniek)

door reneke @, Best, 07-09-2015, 18:45 (3374 dagen geleden)

Onderweg van Utrecht naar den Bosch kon ik het niet laten om de midden golf band eens af te struinen.

Tot mijn grote verbazing kwam ik daar nog 1 Nederlandstalige zender tegen.
Radio Paradijs.

AM 1584 KHz

Dus voor al degene die daar in die regio zitten...

http://radioparadijs.nl/

Rene

Op de middengolf nog steeds 1 nederlandse zender te vinden!!!!

door Bart, 07-09-2015, 19:59 (3374 dagen geleden) @ reneke

Tot september 2017 zit Groot Nieuws Radio op de 1008 uit de polder.
Dan zijn het er dus nog twee!
(GNR is overigens iets voor reli-liefhebbers):-D

door Piet van der Pol @, 08-09-2015, 17:15 (3373 dagen geleden) @ Bart

In Bloemendaal zit nog steeds Radio Bloemendaal (1116 kHz). Sinds 1924, dus de oudste zender van Nederland. Is overigens ook een christelijk radiostation. Toch een wonder, dat die de langste adem hebben.

Piet

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 08-09-2015, 18:34 (3373 dagen geleden) @ Piet van der Pol

Dank , kende ik niet

...Naast internet en app zenden wij ook nog uit via de ether en wel op de middengolf, frequentie 1116 kHz.

De zender is het best te ontvangen in een straal van ca. 30 km rondom Bloemendaal, maar goede ontvangst wordt ook gemeld uit onder andere Friesland en Almere.
Verder ontvangen we regelmatig ontvangstrapporten van verder weg, tot Duitsland, Denemarken, Finland, Zweden en Polen aan toe.....

Eens bij goede condities in de gaten houden.

Op MG nog 6 nederlandse zenders te vinden!!!!

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 08-09-2015, 19:10 (3373 dagen geleden) @ reneke

Op deze lijst kun je zien dat er nog meer zijn.
Vahon en Bloemendaal en twee van de drie Paradijzen heb ik hier in Zeist wel gehoord. Op 891kHz heb ik ook wel eens wat gehoord maar dat was toen nog NPO5, die Radio538 zit daar denk ik pas. Die 1602 heb ik hier nooit gehoord.

Je moet een goede antenne hebben, een loop-antenne werkt heel mooi.

Met mijn raamantenne genaamd TelRaam kan ik ook piraten horen tussen 1600 en 1660, maar ik weet niet waar ze zitten.