NAD 705 stopt niet bij zender zoeken. (Toestel of techniek)

door Herman, 15-10-2015, 21:09 (3337 dagen geleden)
Gewijzigd door Herman, 15-10-2015, 21:26

L.S.,

ik ben bezig met repareren van deze receiver. Hij had meerdere klachten, maar ik beperk mij tot de tuner klachten. Deze tuner is opgebouwd rondom de LM7000 en de LA1265 ic's van Sanyo.
De LM7000 bleek kaduuk, er kwam geen spanning meer uit om de varicap af te stemmen. Nu zit ik met 2 problemen, hij walst over de zenders heen tijdens het afstemmen en ik moet als de tuner op 90 Mhz staat aan een trimmertje draaien om 100,7 Mhz te krijgen op mijn frequentieteller. ik kom niet verder dan als 98 nogwat..
Er is een soort van uitwisseling van spanningen tussen de 2 ic's (LM7000 en de processor van de tuner) om duidelijk te maken dat er een zender gevonden is, de laatste 2 stappen, een spanning richting de processor en een spanning van de processor terug naar de LM7000, gebeuren niet. Dit proces wordt beschreven in de data sheet van de LM7000. IK schrijf het probleem in grote lijnen op, de exacte details wil ik later zeker hier weergeven.

Ik hoop mensen te vinden die mij verder kunnen helpen.

NAD 705 stopt niet bij zender zoeken.

door jantinus @, Koekange, 16-10-2015, 12:21 (3336 dagen geleden) @ Herman

hallo herman,
Dat heb ik ook gehad met grundig satelite wereldontvanger!!!
Bij was er toen een elco kapot?? Vervangen en toen was het over, mijn gevoel zegt dat dit ook weleens bij de nad tuner zo kan zijn.
Jantinus

door Herman, 16-10-2015, 13:21 (3336 dagen geleden) @ jantinus

Leuke tip Jantinus, als je erbij zegt welke Sattelit het was dan kom ik iets verder. Weet je nog het positienummer van de condensator dan kan ik helemaal in een schema goed kijken. Het zal niet deSattelit 3400 zijn dunkt mij, want die heeft een platen condensator afstemming (u weet wel, met een touwtje).

door jantinus @, Koekange, 16-10-2015, 16:58 (3336 dagen geleden) @ Herman

Hallo herman,
Het gaat over de grundig sattelite 1400 (sl) die heb ik gekregen toen was de radio ook kapot (inmiddels 3 keer gemaakt) wat betreft die elco dat locatie nr.
dat weet ik zo niet. Dan zou ik eerst moeten kijken.
Jantinus