vraag over printaccu (Toestel of techniek)
Beste forummers,
Ik heb nu twee tel beantwoorders met bandjes. de eerste werkte niet meer en bij het openmaken bleek de op de print gesoldeerde accucel die waarschijnlijk dient om het geheugen bij stroomuitval te bewaren totaal vergaan te zijn en maakte hierdoor sluiting en had de print behoorlijk aangetast. het tweede apparaat functioneert goed maar ik wil toch graag bij dit apparaat meteen de cel vervangen daar het apparaat minstens twintig jaar is en de cel wellicht ook stuk zal gaan. Het gekke is nu dat als ik de spanning over de cel meet bij
normaal aangesloten apparaat ik uitkom op 1.86 volt. dit is een waarde die precies tussen de verkrijgbare waardes van 1.2 volt en 2.4 volt in ligt. Jammer
genoeg staat er geen typenummer op en ik heb ik ook geen schema van het apparaat. Mijn vraag is nu zou de fabriek hier een 2.4 volt cel hebben toegepast en de aangelegde spanning wat minder hebben gehouden om de cel een langer leven te geven of heeft men toch een 1.2 volt cel toegepast die dan wel constant met 1.86 volt gevoed wordt. Heeft iemand ervaring met deze schakelingen?
Graag jullie hulp,
Met vriendelijke groet Frits Jansen