oplaadbare batterijen in DECT (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 21-11-2015, 19:32 (3299 dagen geleden) @ Marotick

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Het blijft mysterieus want in DECT toestellen zitten altijd oplaadbare batterijen en die worden continu opgeladen als de telefoon in de houder staat.
Ik denk dat het probleem te maken heeft dat batterijen nauwelijks ontladen worden als de telefoon gebruikt wordt door een te voeren gesprek. Een batterij met een lage capaciteit wordt wel iets ontladen en een batterij met een hogere capaciteit verliest eigenlijk niets tijdens een gesprek. Dat lijkt vreemd maar ik heb nu een setje batterijen via een weerstand een paar keer ontladen en weer opgeladen en zie... de telefoon houdt het wat langer uit.
Ik ga opzoek naar oplaadbare batterijen met een hele lage capaciteit.
Wat ik nu heb is:
Een goed werkende DECT met GP batterijen van 700 mAh, NiMH, werkspanning is 2,87 Volt
Een goed werkende DECT met no name China van 550 mAh, NiMH, werkspanning is 2,78 Volt
Een matig werkende DECT met Varta van 1000 mAh, NiMH, werkspanning 2,57 Volt
Deze batterijen gingen het weer doen na enkele keren ontladen en opladen.
Een matig werkende DECT met Tronic van 900 mAh, NiMH geheel opgeladen begint de DECT met 2,92 Volt maar na een half uur is de spanning gezakt tot 2,51 Volt en geeft de telefoon knor geluiden als teken dat de spanning te laag, maar bij de volgende knorgeluiden liep de spanning op naar 2,68 Volt en toen het toestel afsloeg was de spanning 2,74 Volt
Ik heb deze batterijen verwisseld naar een ander toestel maar dat maakt niets uit. Het zijn de batterijen die zich vreemd gedragen in de telefoon.
De 550 mAh noname Chinese batterijen zijn gewoon de beste, iets dat ik aanvankelijk weigerde te geloven.

Jack

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks