Harddisk Videorecorder Philips DVDR3570H en 3590H (Toestel of techniek)
Wanneer ik van "KPN opname" op interactief-TV op de harde schijven van beide DVDR's een DVD wil maken om ruimte te besparen, dan geldt het "one-copy systeem" dat ze ongevraagd op de recorders hebben gezet. Dit zorgt er voor dat na de opname op DVD het betreffende item op de harde schijf wordt gewist door een signaaltje van KPN. Zo kan men maar één DVD voor zichzelf maken. Ik heb daar op zich geen bezwaar tegen. Het komt enkele maal voor dat het KPN-signaaltje iets anders doet: het wist niet de opname, maar schakelt de recorder uit. Het blijkt dat de opname wel op de DVD staat, maar het bestand op de recorder is niet meer te wissen, omdat het altijd vergrendelde bestand niet meer valt te ontgrendelen. Ik kan dan onbeperkt kopieren op DVD en dat zal niet de bedoeling zijn en dat hoef ik ook niet. Het is op beide recorders bij het zelfde programma het geval. Bij KPN kende men het verschijnsel niet en wist ook niet hoe je er mee om moet gaan. Ik moest maar bij Philips vragen adviseerde men. Daar hoef je tegenwoordig niet meer te zijn, want op hun contactsite komt de DVDR niet meer voor. Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik kan ontgrendelen?