Harddisk Videorecorder Philips DVDR3570H en 3590H (Toestel of techniek)
Wanneer ik van "KPN opname" op interactief-TV op de harde schijven van beide DVDR's een DVD wil maken om ruimte te besparen, dan geldt het "one-copy systeem" dat ze ongevraagd op de recorders hebben gezet. Dit zorgt er voor dat na de opname op DVD het betreffende item op de harde schijf wordt gewist door een signaaltje van KPN. Zo kan men maar één DVD voor zichzelf maken. Ik heb daar op zich geen bezwaar tegen. Het komt enkele maal voor dat het KPN-signaaltje iets anders doet: het wist niet de opname, maar schakelt de recorder uit. Het blijkt dat de opname wel op de DVD staat, maar het bestand op de recorder is niet meer te wissen, omdat het altijd vergrendelde bestand niet meer valt te ontgrendelen. Ik kan dan onbeperkt kopieren op DVD en dat zal niet de bedoeling zijn en dat hoef ik ook niet. Het is op beide recorders bij het zelfde programma het geval. Bij KPN kende men het verschijnsel niet en wist ook niet hoe je er mee om moet gaan. Ik moest maar bij Philips vragen adviseerde men. Daar hoef je tegenwoordig niet meer te zijn, want op hun contactsite komt de DVDR niet meer voor. Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik kan ontgrendelen?
Harddisk Videorecorder Philips DVDR3570H en 3590H
De harddisk in een pc zetten. Met een beetje geluk heeft de recorder nog specifieke software aan boord, die de pc niet heeft.
Anders kun je de schijf eventueel nog opnieuw formatteren in de pc.
Het is maar een suggestie, ik heb er geen ervaring mee.
Soundman2
Dit in de pc plaatsen heeft soms tot gevolg dat de recorder onbruikbaar wordt ik zou dat niet zo maar doen, er staat speciale firmware op bij de meeste recorders.
De meeste philips recorders hebben bij mijn weten zelf een functie om de schijf te formateren.
Johan
Met formatteren zou ik uitkijken. Ik weet van oudere DVDR's dat ze een speciale indeling gebruiken die je er met een PC niet op kunt zetten. Daar was een speciale service CD voor nodig waarmee de recorder een (nieuwe) HDD zelf kon indelen.
Is je firmware wel up to date?
Beste mensen, sorry is was er even uit. Dank voor jullie reacties. Ik ben bang "dat ik het ermee moet doen", zoals de rijdende rechter zegt. Ik heb in ieder geval nog niemand gevonden die ook deze ervaring heeft. Nogmaals dank!
Overigens komt het model gewoon op de ondersteuningssite naar voren. Althans uitvoering DVDR3570H/31. Als je een 3590 hebt en/of een ander uitvoeringsnummer moet je daar even op proberen te zoeken.
Er is onder andere een firmwaredownload beschikbaar die wellicht wat oplost: Versie: 3.08, Zip-bestand, 30.67 MB, Publicatiedatum: 2008-09-01.
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=DVDR3570H/31&slg=NL&scy=NL
Op pagina 57 van de manual (http://download.p4c.philips.com/files/d/dvdr3570h_31/dvdr3570h_31_dfu_eng.pdf) staat hoe je een titel kunt beveiligen. Heb je daar al naar gekeken?
Beste Cornelis,
vraagje, hoe komt je video binnen op de HDD recorder?
groeten
Kris
Beste mensen, veel dank voor de reacties. Het heeft even tijd gekost om iets te proberen. Ten eerste staat op de recorders de recentste software 3.08 zoals door jullie geopperd. Dat heb ik destijds van Philips gekregen n.a.v. klachten over de werking van beide recorders. Ze functioneren allebei nog steeds uistekend maar het probleem komt van buitenaf, zoals ik schreef.Van beide recorders heb ik nog de beide boekjes en daar staat wel COPY PROTECTED in, maar niets over ONE COPY. Dat is later ingevoerd en daar is absoluut geen bezwaar tegen, maar het moet wel schadevrij werken. Ik heb KPN Glasvezel met opnamemogelijkheid. Het werkt al enkele jaren perfect. Goede en storingsvrije kwaliteit, ook in HD. Ik bekijk meerdere malen bepaalde programma's of documentaires voor o.m. studiedoeleinden en neem ze dan op mijn DVDR's op, om op de KPN-opname ruimte vrij te maken. Soms loopt de harde schijf van de DVDR vol en dan wis ik de dingen die ik heb gehad en een enkel item wil ik dan toch langer bewaren om later te raadplegen. Die zet ik dus op een DVD. Wanneer je dus gaat kopieren van de KPN-ontvanger naar de DVDR dan is er niets aan de hand, behalve dat er bij de opname een signaaltje is bijgekomen. Wanneer je nu van de harde schijf van de DVDR wil kopieren naar een DVD en je drukt op de groene knop, dan krijg je de melding dat je maar één copie kan maken en dat daarna automatisch het item van de harde schijf wordt gewist. Dat vind ik niet erg, ik moest opruimen dus dat zou ik zelf ook doen. Ga je daarmee akkoord dan kan je het item kopieren. Wanneer de opname klaar is, dan is het item ook van de harde schijf gewist. Het komt nu een enkele maal voor dat het signaaltje niet het item wist, maar de DVDR uitschakelt! Het staat goed op de DVD, maar op de harde schijf is het niet meer te wissen omdat ik dan niet kan ontgrendelen. Als dat veel gebeurt dan loopt dus mijn harde schijf vol en het gekke is dat ik daar onbeperkt van kan kopieren. Er moet toch een code zijn die dit oplost? Misschien moet ik toch maar een papieren brief naar Philips schrijven. Overigens is de recorder op de scart van de KPN-ontvanger aangesloten. Sorry voor het lange verhaal, maar het is waarschijnlijk niet eenvoudig te verhelpen.
Niet eenvoudig, zal inderdaad wel een softwarefout zijn. Ik denk dat je beste kans inderdaad contact zoeken met Philips is.
Aangezien het video via scart binnenkomt is het analoog en bestaat er ook de mogelijk dit One copy pulsje tegen te houden, mocht de brief naar Philips niet het gewenste resultaat opleveren.
groeten
Kris
Ik begrijp uit je verhaal dat de file op je harddisk na de copy
is gelocked.
Je kan het niet meer benaderen door dat signaaltje en de recorder heeft "vergeten"na de copy de file te wissen.
Kennelijk is de copy/brand procedure niet goed afgesloten en voortijdig gestopt
voor dat bestand gewist is.
Denk zo: Copy-> accoord bestand wordt na copy gewist-> marker wordt bij de file gezet dat file nu al gelocked is-> copy wordt gemaakt naar DVD->
einde brand proces-> verificatie of brandproces goed is verlopen -> file
wordt gewist van HD.
De laatste stap is meestal alleen de directory naam verminking zoals bij normale files op je PC ook gebeurt.
Feitelijk worden niet de bitjes gewist maar de index enkel verminkt.
Daarom bij PC is na verwijdering ook de data nog terug te halen als niet reeds
al data overschreven is.
Die File op je HD is niet meer te benaderen omdat dat Lock-bit er op staat.
Alleen HD compleet format geven kan dat oplossen.
Philips aangeven dat er een bug zit dat op momenten bij afsluiten brand DVD proces de boel geregeld mis gaat.