LCD monitor aansluiten op VCR? (Toestel of techniek)
Hallo allemaal,
Ik zou graag een (computer-)LCD scherm van het type Dell 1708FPf aansluiten op een VCR type Sony SLV-SE810D/E.
Vermoedelijk is hier behalve bekabeling ook wat elektronica voor nodig.
De monitor heeft een VGA (D-sub), een DVI-D aansluiting en een USB ingang.
De VCR heeft een aantal SCART- aansluitingen (en ook de toen gebruikelijke UHF-coax uitgang.
Heeft iemand ervaring met het koppelen van dit soort apparaten en zijn er adapters in de handel?
Ben reuze benieuwd,
Met vriendelijke groet,
Henk
LCD monitor aansluiten op VCR?
Daar ga je een scanrateconverter voor nodig hebben, en dan heb je nog steeds beeld dat trekt, want zo'n scanrateconverter zal geen timebasecorrectie of soortgelijk mechanisme aan boord hebben.
Ik zou uitgaan van een televisie en de monitor reserveren voor HD-bronnen (VGA, DVI en HDMI zijn binnen grenzen van wat de monitor aankan zonder meer aan te sluiten).
Zoals Maarten aangaf is een scanconvertor nodig van Video naar Computer RGB.
De omgekeerde convertors (van PC naar Video) zijn populair, maar jouw vraag wat minder. Aan een goede convertor hangt ook een prijskaartje, over het algemeen (economisch bekenen dus) loont het gewoon de moeite niet dit te doen.
groeten
Kris
Je kunt een scart naar vga kabeltje kopen maar daar zijn verschillende ervaringen mee, maar om te proberen zijn ze er al voor +/- 6,95
Een andere mogelijkheid is om via een TV kaart in je PC het kanaal om te zetten naar het LCD scherm. Groet, Ben
Je kunt een scart naar vga kabeltje kopen maar daar zijn verschillende ervaringen mee, maar om te proberen zijn ze er al voor +/- 6,95
Een andere mogelijkheid is om via een TV kaart in je PC het kanaal om te zetten naar het LCD scherm. Groet, Ben
Zo een scart naar VGA omloopkabel verwacht dan wel video-RGB aan de ingang. Een VCR geeft nooit RGB uit, ook niet via de scart, omdat dit een vrij zinloze omzetting is, gezien dit proces al voorzien is in de TV ...
groeten
Kris
Ik schreef in het voorgaande 'Er zijn dan ook verschillende ervaringen mee'.
Dus als dat niet goed werkt (en dat werkt niet met een Sony SLV-SE810D/E omdat deze geen RGB signaal levert, zie specs.) dan is met een TV kaart in een PC af te stemmen op de UHF van de VCR. Als er een scart ingang op die TV kaart zit dan is de kwaliteit nog beter. Dit lijkt de goedkoopste oplossing met redelijke zekerheid op juiste werking. Groet, Ben
Ik schreef in het voorgaande 'Er zijn dan ook verschillende ervaringen mee'.
de eufemistische term "verschillende ervaringen" valt mijn inziens te vertalen als: in sommige combinaties werkt het, in andere niet. Ik vul gewoon maar aan waarom het in deze combinatie niet werken zal.
Via een PC met video-ingangskaart werkt het uiteraard , maar of de TS dit als een overgangskabel en wat elektronica beschouwt ?
groeten
Kris
scart naar vga is allebei analoog, maar of het gaat werken met een simpele kabel?
Eerst al mis je de signalen H en V. Soms is er dan sync on green, maar dan moet zowel de video als de monitor dat ondersteunen.
De video moet inderdaad RGB signalen aan bieden.
De monitor moet de synchronisatie aankunnen, dus 15625 en 50 Hz.
Dit zijn zo maar een paar reden, waarom het meestal niet werkt met een
"verloopkabeltje "
Soundman2
Beste mensen,
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Wat jullie schrijven bevestigt de vermoedens die ik zelf al had.
M'n posting was meer onder het motto: er zijn (soms )veel slimmere mensen die misschien ervaringen hebben die ik nog niet ken uit de praktijk.
De zaak is me duidelijk.
De simpelste oplossing lijkt om een gebruikt TV toestelletje met SCART-aansluiting op te scharrelen.
Zo omzeil ik vele problemen en het zou nog wel eens een stuk goedkoper kunnen zijn.
Groeten,
Henk
Nog een reden dat het niet werkt met een verloopkabeltje, is dat de in de handel zijnde VGA-SCART kabeltjes meestal bedraad zijn voor een antieke kabeldecoder en niet voor VGA.
Opzich kun je op ebay voor een paar tientjes wel een echte converter krijgen.
Een gebruikte LCD TV moet al te krijgen zijn voor de prijs waar je op ebay een simpele Chinese converter voor hebt en een CRT TV is tegenwoordig al bijna gratis. Dan is een TV inderdaad makkelijker.
Gebruik regelmatig composiet naar VGA omzetters tbv camera's aan boord binnenvaart schepen.
Werkt uitstekend.
goed die ik gebruik zijn €175,- excl.
Maar ze zijn er ook ca 40,- dacht ik.
zoek even naar "composiet naar vga omzetters"
Camera's zal wel goed gaan, maar videoos leveren een nogal onstabiel signaal waardoor het digitale LCD systeem het niet goed kan verwerken.