Gezocht: Reparateur Telefunken M21 (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 03-02-2016, 15:50 (3224 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

Volledig eens met de uitleg van Soundman.

Ik voor het grootste deel ook . Ben momenteel bezig met een Studer B67 die vergelijkbare problemen vertoonde ,was inderdaad een voedingsprobleem . 1 brugcel, 2 stabilatoren en een paar elco's .
Als je het apparaat serieus wilt gaan gebruiken zou ik toch alle elco's in het audio deel (laten) vervangen ,win je meer mee dan je vermoedt, kost een paar duiten maar dan heb je ook wat.

Eerst maar eens de recorder repareren , dan specificatiemeting doen en dan eventueel onderdelen die van invloed zijn op de specificatie zijn en tekort schieten, vervangen.
Veel reparateurs kunnen niet eens specs meten, domweg omdat ze niet over fatsoenlijke meetapparatuur beschikken en in het geval van recorders ook nog eens geijkte test tapes voor diverse snelheden, wow en flutter meters en gereedschap voor het opnieuw instellen van het loopwerk, koppen etc. Soms ontberen ze ook nog de documentatie waarin aangegeven staat hoe de specs gemeten moeten worden.
Ik zeg niet dat jij die spullen niet hebt hoor!
Er zijn echter hele volksstammen die lukraak onderdelen uitwisselen, soms door onderdelen waaraan ten onrechte allerlei hogere machten aan toegedicht worden en die dan ook nog gehoormatig vaststellen dat het allemaal veel beter werkt........

Eerst maar eens repareren. Misschien is de eigenaar dan wel meer dan tevreden.

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks