bandkabels (Gezocht)
Hallo Forumlezers,
Wie kan mij helpen aan twee bandkabels 40 pins beide met een male en female connector.
De lengte moet tussen de 30 en 45 cm zijn.
Al vast bedankt met vriendelijke groet,
Loek
bandkabels
Hoi Loek
Volgens mij heb ik die voor je, alleen beide zijde female.
Henk
bandkabels
bedoel je de oude ide kabels voor harddisks ?
bandkabels
Hallo Henk,
Met aan beide zijde female heb ik ook. Ik moet hebben van female naar male.
Bedankt voor je reactie met vriendelijke groet,
Loek
bandkabels
Het moet een 40 aderig platte kabel zijn met een female en male connector (2*20 pinnen op een rij zie foto.
Ik weet niet zeker of deze ook voor harddisk gebruik werden.
Met vriendelijke groet,
Loek
bandkabels
Ja die zijn ook voor harddisk gebruikt.
Misschien zoeken op ide kabel dan moet je wel iets vinden.
bandkabels
Die kabels met aan beide zijden een female connector kon je tot voor kort overal en in elke oude sloopcomputer aantreffen.
Echter de male connector heeft wel bestaan maar is volgens mij altijd al zeldzaam geweest, ik heb die ook ooit moeten zoeken (en gevonden) maar kostte veel moeite.
Uiteindelijk geloof ik gevonden bij een hardware dumper op de jaarlijkse HCC-beurs in Utrecht.
Ze waren er toen enkel maar in de kleur blauw herinner ik mij.
Als je hem niet kunt vinden dan kan je als laatste redmiddel altijd nog een male connector van een oud moederbord af slopen en daar weer je bandkabel aan solderen. Je kan ook het stukje moederbord met de male connector erop uitzagen, dat vergemakkelijkt het aansolderen van de kabeleinden. Vervolgens het zaakje aan de soldeerpunten overgieten met wat epoxyhars en je hebt je connector.
Ik weet het, het is een geduldwerkje maar oude (defecte) moederborden met die IDE-connectoren erop zijn er immers nog genoeg.
En kosten nul!
Succes!
bandkabels
Misschien is dit een oplossing. https://www.datop.nl/Verleng--en-aansluitkabels/Interne-PC-en-Server-kabels/Home-Label/AT-IDE-Ver... Groet, Ben
bandkabels
Farnell heeft de male connectors nog wel, kan er 1 een keer meebestellen voor je.
Aanknijpen gaat vrij simpel, bandkabel tussen de contacten en drukstrip en met een waterpomptang of bankschroef aandrukken.
bandkabels
Conrad heeft ze kort maar compleet voor minder dan vijf euries. (Plus de verzendkosten natuurlijk :(
bandkabels
Hallo Loek,
Er komt een mail naar jou toe van Rob Hilhorst Maartensdijk
Hij heeft 2 koffers vol met kabels, zie de foto's.
Groet
Bert Zeist
bandkabels
Het moet een 40 aderig platte kabel zijn met een female en male connector (2*20 pinnen op een rij zie foto.
Ik weet niet zeker of deze ook voor harddisk gebruik werden.
Met vriendelijke groet,
Loek
Zoek bij AST eens op HDFL-40
http://www.astelectronica.nl/AstCatalog/Detail.php?Article=33169D&name=HDFL-40&SiteLangua...
De afbeelding is een (onjuist) voorbeeld.
Soundman2