Supertech CTV-2610M (Toestel of techniek)
door soundman2 , Wouw, 08-03-2016, 20:40 (3191 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 08-03-2016, 20:56
Wie weet welk merk en of toestel overeen komt met het SUPERTECH CTV-2610M 10" kleuren tv'tje.
Schijnbaar ooit verkocht door MAKRO.
Ik zoek het schema, maar heb het nooit gevonden,
Wie weet het? Mogelijk Roadstar, heeft dezelfde lijntrafo vlgs Diemen
Soundman2
Supertech CTV-2610M
door Maurice , Dordrecht, 08-03-2016, 22:40 (3191 dagen geleden) @ soundman2
is dit wat?
http://monitor.espec.ws/section9/topic49816.html
RODSTAR CTV 552ek
http://elektrotanya.com/roadstar_ctv-552ek.pdf/download.html
Supertech CTV-2610M
door soundman2 , Wouw, 09-03-2016, 09:08 (3190 dagen geleden) @ Maurice
is dit wat?
http://monitor.espec.ws/section9/topic49816.html
RODSTAR CTV 552ekhttp://elektrotanya.com/roadstar_ctv-552ek.pdf/download.html
Die heb ik ook al in mijn downloads staan. Mijn tv heeft geen scart aansluiting.
Ik was al aan het uitzoeken of het gedeelte waar een probleem zit (de lijntrap) wellicht toch hetzelfde is.
Via de lijntrafo (HR8224) hen ik meer toestellen gevonden, maar allemaal net wat anders.
Soundman2
Supertech CTV-2610M
door soundman2 , Wouw, 09-03-2016, 13:28 (3190 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door soundman2, 09-03-2016, 13:54
Hij doet het weer
Er was een diode in de lijntrap gesneuveld, een PR6005.
die liggen natuurlijk niet in grote aantallen in het bakkie.
Met een andere fast recovery werkt alles weer als vanouds.
Soundman2
Het schema van de rodstar lijkt er niet op. De lijntrap lijkt veel op die van Supertech CTV-807, maar de aansluitingen van de HSPtrafo zijn dan weer anders. De trafo lijkt gelijk te zijn aan de HR8224 van Diemen.
Supertech CTV-2610M
door Maurice , Dordrecht, 09-03-2016, 15:03 (3190 dagen geleden) @ soundman2
Top geregeld.
In de basis werken veel eindtrappen identiek.
Opgelost.
Supertech CTV-2610M
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 09-03-2016, 15:05 (3190 dagen geleden) @ soundman2
Is dat zo'n TV'tje met een lineaire 10V spanningsregelaar in hybridevorm?
De kans is groot dat het een Onwa of aanverwant ontwerp van een van de andere toendertijd aan de weg timmerende Aziatische ontwerbureautjes betreft waarvan ik de naam niet ken. TCL bestond toen mogelijk ook al. Je kunt de fabrikant of verwantschap bij dit soort apparaten het beste afleiden uit het op de printplaat gesilkscreende artikelnummer. Met een beetje geluk staat daar zelfs soort van een generiek typenummer in opgenomen.
Supertech CTV-2610M
door soundman2 , Wouw, 09-03-2016, 15:26 (3190 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door soundman2, 09-03-2016, 15:29
Is dat zo'n TV'tje met een lineaire 10V spanningsregelaar in hybridevorm?
De kans is groot dat het een Onwa of aanverwant ontwerp van een van de andere toendertijd aan de weg timmerende Aziatische ontwerbureautjes betreft waarvan ik de naam niet ken. TCL bestond toen mogelijk ook al. Je kunt de fabrikant of verwantschap bij dit soort apparaten het beste afleiden uit het op de printplaat gesilkscreende artikelnummer. Met een beetje geluk staat daar zelfs soort van een generiek typenummer in opgenomen.
Zolang ik het ding heb en dat kan wel tien jaar zijn, heb ik er nimmer schema's van gevonden. Dat is ook de reden dat het in mijn bezit is gekomen, Het wilde niet meer aan gaan, de voeding startte niet. Dat werd gedaan met een weerstandje van 330K Ohm en die dingen gingen veelvuldig stuk vanwege de hoge spanning die erover stond. Een paar weerstandjes in serie, of zo'n groot één watt exemplaar, beter nog die lichtblauwe weerstanden van Philips en de fout kwam niet meer terug.
De vorige reparateur had ook geen schema's en begon er niet aan.
Zoeken op silkscreen nummers heeft me zelden wat opgeleverd. Ik heb diverse apparaten van N***s die "onherstelbaar" zijn vanwege ontbreken van doc.
Een outdoor cameraatje, een bewakingsvideo en nog wat meer. Binnen de garantie wordt de zaak omgeruild, daarna is het exit met de service.
Leuk voor de handelaar, die zijn klant een product moet verkopen, waarvan de levensduur toch wat langer is als de garantieperiode. Ik verkoop daarom erg weinig apparaten van N***s.
Supertech CTV-2610M
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 09-03-2016, 23:24 (3190 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-03-2016, 23:35
Ik heb me ook wel eens een ongeluk gezocht en sommige schema's zijn nou eenmaal onvindbaar, maar het is opvallend hoe goed je iets op silkscreennummers terugvindt (buiten internet om, want googlebaar zijn ze vaak niet - tenzij er een generiek type in verwerkt zit en je dat eruit plukt). Op het moment kan ik even niet bij mijn databestanden daarvan, die ik ook al een aantal jaar niet bijgehouden heb en alleen toestellen bevatten die ik zelf onder handen gehad heb, maar een hoop herken ik nog uit het hoofd en soms is het zo al te matchen.
Supertech CTV-2610M
door soundman2 , Wouw, 10-03-2016, 09:51 (3189 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door soundman2, 10-03-2016, 09:55
Ik heb me ook wel eens een ongeluk gezocht en sommige schema's zijn nou eenmaal onvindbaar, maar het is opvallend hoe goed je iets op silkscreennummers terugvindt (buiten internet om, want googlebaar zijn ze vaak niet - tenzij er een generiek type in verwerkt zit en je dat eruit plukt). Op het moment kan ik even niet bij mijn databestanden daarvan, die ik ook al een aantal jaar niet bijgehouden heb en alleen toestellen bevatten die ik zelf onder handen gehad heb, maar een hoop herken ik nog uit het hoofd en soms is het zo al te matchen.
Maarten, het tv'tje staat weer in elkaar en werkt weer. Het onderzoek en de reparatie heeft minder tijd gekost dan mijn vruchteloze zoekpogingen op het www. Dat is natuurlijk ook grotendeels te danken aan mijn ervaring als reparateur van bruingoed. Ik heb dan ook alleen het defecte onderdeel opgespoord en vervangen, iets wat de doorsnee abc reparateur vrijwel nooit lukt. Het uitwisselen van een hele lijntrap behelst misschien 20 onderdelen, een half uurtje werk dus, maar het verzamelen van de juiste onderdelen is schier onmogelijk geworden. Meestal krijg je te doen met vervangers en/of equivalenten. Vaak gaat dat goed, maar soms ook helemaal niet!.
Van de apparaten van N***s, heb ik wel wat codes genoteerd, ik moet die opzoeken.
Daar stuur ik dan wel een PM over.
Soundman2