Pioneer sx 5530 (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 17-04-2016, 10:55 (3384 dagen geleden) @ H. Boer
Gewijzigd door soundman2, 17-04-2016, 11:25

Bij de diverse zaken in Hoogeveen (Dr.) ter reparatie te hebben aangeboden, blijkt niemand mij met deze radio te kunnen helpen.

Ik zoek dan ook iemand in de omgeving van Hoogeveen, die voor mij deze radio weer kan maken,

Bij voorbaat hartelijk dank,
Harrie Boer

Dat is ook de prijs die we betalen door steeds meer via internet te kopen. De gewone winkels met vakmensen worden vervangen door dozenschuivers, waarvan de service niet veel meer voorstelt dan het apparaat binnen de garantie retourneren naar een of ander servicebedrijf.
Internetaankopen moeten het wellicht met nog minder service doen helaas.

Hoogeveen is voor mij niet naast de deur, ik woon in W-Brabant. Toch heb ik wel een aantal mensen weer blij kunnen maken met een gerepareerd toestel, het zij via dit forum met tips en manieren van testen, dan wel dat het apparaat op een of andere manier bij mij werd bezorgd.
Door te zoeken op mijn alias vindt je de online "reparaties "wel terug.
Ik repareer defecte apparaten. Complete revisies, zoals het uitwisselen van alle condensatoren etc, doe ik niet aan.
Als je een schema hebt en dat ook kan lezen, dan kan ik wellicht online helpen.

Een eerste test kun je wellicht al uitvoeren. Om te bepalen of het defect in de eindversterkers zit of in het ontvanggedeelte:
Komt er geluid uit, als je bijv een cd speler op de aux ingang aansluit?
In de luidspreker uitgangen zitten zekeringen, zijn die nog in orde?
De zekeringen zitten op de achterzijde onder een plastic kapje. Zet er bij defect alleen terug, die dezelfde waarde hebben (3A, tegenwoordig 3,15A). Als ze meteen weer stuk gaan is er kennelijk een probleem met de eindversterker(s)
Je luidsprekers kunnen dan schade oplopen, in geval van defect liever testen met een lagere waarde.

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks