Leuk stel, jukeboxbeurs Rosmalen (Toestel of techniek)
Hallo forumlezers,
Vandaag naar de jukeboxbeurs outdoor in Rosmalen geweest en het was zeer druk met dit fraaie weer ondanks Moederdag en wat heeft Hans van Kampen dan deze keer weer gekocht?
Mocht niet ontbreken in mijn mini TV verzameling en ik kwam hem voor een tientje tegen deze SONY watchman TV (zwart/wit) met een beeldbuisje die vaak wordt gebruikt bij deur video intercoms en een leuk klein zwart eight transistorradio'tje van ADMIRAL
Op de W zit een stukje plakband die ik nog moet verwijderen en verder schoonmaken.
Het grappige is dat bij het watchman TV-tje het kanon verticaal naar boven gericht staat op het fosforschermpje die iets voorover helt in de buis. Velen denken dat dit een spiegel is en heb dat aan de verkoper ook weer uit moeten leggen dat dit niet het geval is. Het zichtbare gedeelte van dit scherm wordt ook van die kant door het elektronenkanon ''beschoten''
Ik heb hem even open geschroefd maar het buisje zelf kan je niet zien door de printplaten en ging maar niet verder met demonteren.
Het radio'tje van binnen, een stuk minder gecompliceerd als het TV-tje uiteraard
Was veel elektronica te koop maar daarnaast ook overig fifties en sixties spul op allerlei gebied, vele buizenportables ook maar allemaal al in de collectie.
Was een geslaagde dag net als die van afgelopen donderdag bij de Jutberg.
Hans
--
Hans van Kampen
Complete draad:
- Leuk stel, jukeboxbeurs Rosmalen -
Hans van Kampen,
08-05-2016, 17:51
- Leuk stel, jukeboxbeurs Rosmalen -
Erik,
08-05-2016, 18:00
- Leuk stel, jukeboxbeurs Rosmalen - Hans van Kampen, 08-05-2016, 18:14
- Leuk stel, jukeboxbeurs Rosmalen - ruudtx, 09-05-2016, 13:19