AM / FM Audio Transmitter (Toestel of techniek)

door loek @, Exloo (Drenthe), 01-07-2016, 17:45 (3076 dagen geleden) @ paul-jean

Hallo Paul-Jean,

Dat ziet er zeer professioneel uit. Ik werk ook veel met microprocessoren en eigenlijk is dan alles mogelijk. Ik programeer in Basic (BASCOM van MCS) maar maak dan wel gebruik van de Arduino procesoren. Ik neem aan dat jij dit in C++ gemaakt heb?

Een paar jaar geleden heb ik ook een "schil" gemaakt om het AM zendertje van Otto. Ook de automatische aanpassing op de antenne ingang heb ik daar in meegenomen.

Maar mijn opdracht aan mijzelf was toen om dit niet te maken met een microprocessor maar uitsluitend met TTL circuits. Zo kon ik uit die enorme voorraad ook nog eens iets van gebruiken. Op onderstaande foto zie je hoeveel IC je dan nodig hebt om te bereiken wat je nu doet met de microprocessor.
[image]

Waar ik tot nu toe wel veel plezier aan heb gehad is dat het display bij mijn TTL ontwerp ook het aantal meters kan aangeven.

Dat is soms erg handig bij afstemschalen waar alleen de meters op staan. Je hoeft dan niet zelf te rekenen. Misschien kan je dat nog in je Arduino programma stoppen?

Nogmaals mijn compliment met vriendelijke groet,

Loek

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks