montage smd-verloopprint (Toestel of techniek)

door loek @, Exloo (Drenthe), 07-07-2016, 13:54 (3072 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

Voor de definitieve uitvoering van de FRAM voor de Tektronix scoop type 2465BDM
heb ik een SMD FRAM besteld. Na monteren op een verloop print ontdek ik dat je geen standaard header connectoren kan gebruiken voor de 28 DIL pennen.
Deze standaard headers passen niet in de 28-DIL IC voet (uitvoering buisconnectoren).

Uiteindelijk is de oplossing eerst (28) stukjes draad solderen in een 28 DIL voet. Daarna deze draden door gaten van verloop print steken en dan de draden met de verloop print strak op de voet gedrukt solderen. Zie de foto's voor het resultaat.

[image]
[image]
[image]

De "eigenlijke soldeer pennen" van de 28 DIL passen dan weer in de voet die op de scoop print zit.

Nu vraag ik me af of er ook headers zijn met de pen diameter van 0,46mm. Bij de standaard headers is de diameter 0,65mm.

Heeeft iemand hier ervaring mee gehad?

Graag jullie reactie al vast bedankt met vriendelijke groet,

Loek

montage smd-verloopprint

door Otto @, Drenthe, 08-07-2016, 06:55 (3071 dagen geleden) @ loek

De "eigenlijke soldeer pennen" van de 28 DIL passen dan weer in de voet die op de scoop print zit.

Nu vraag ik me af of er ook headers zijn met de pen diameter van 0,46mm. Bij de standaard headers is de diameter 0,65mm.

Heeeft iemand hier ervaring mee gehad?

Hallo Loek,

Bedoel je die DIL dingen met aan twee kanten pennen?

[image]

Die dingen (0.65 mm pennen) passen toch precies in de voeten met gedraaide contacten?

Otto

montage smd-verloopprint

door Otto @, Drenthe, 08-07-2016, 08:20 (3071 dagen geleden) @ Otto

Niet goed gekeken: aan de ene kant zijn de pennen dunner dan aan de andere. Als je interesse hebt in mijn voet (40 pens), mag je hem gratis ophalen. Heb je lever een originele 28 pens type:

IC Plug Adapter 28 pin

[image]

montage smd-verloopprint

door loek @, Exloo (Drenthe), 08-07-2016, 13:05 (3071 dagen geleden) @ Otto

Hallo Otto,

Dat is precies wat ik zoek. Het dikke deel past op de verloopprint en het dunne deel past weer in een IC voet.

Ik wist niet dat deze bestonden. Ik zal er een paar bestellen bij Reihelt.

Bedankt voor je antwoord en aanbod.

Met vriendelijke groet,

Loek