Bluetooth en hout (Toestel of techniek)

door Eduard, 12-07-2016, 07:15 (3067 dagen geleden)

Beste forumleden,

Na wat zoekwerk heb ik een kant en klaar printje gevonden met daarop een bluetooth ontvanger en stereo versterker. Eerste experimenten op de werktafel verliepen goed. Om het spul wat intensiever te testen heb ik mijn oude versterker uit zijn nis in een wandmeubel gehaald en vervangen door de bluetooth ontvanger. Gelijk was de degelijke verbinding weg. De muziek stottert.
Als ik het ontvangertje helemaal tegen de achterwand van de kast zet dan is het hopeloos. Vooraan is het gewoon slecht. De afstand tussen de bluetooth stick in mijn pc en de ontvanger is ongeveer 2,5m. Maar de rechte lijn tussen zender en onvanger loopt schuin doorheen een dik tafelblad. Bluetooth haalt die afstand niet.

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van Blutetooth in een houten kast?
Ik heb de indruk dat hout de verbinding belemmert. Dat laatste wordt een nadeel om bluetooth in te bouwen in houten radiokasten. Bluetooth zou 10m ver moeten reiken maar het hout tussen zender en ontvanger kan dat flink inkorten.
De demping zal wellicht weersafhankelijk zijn. Bij hoge luchtvochtigheid zal het hout meer water bevatten dat radiogolven absorbeert.

Vriendelijke groeten,

Eduard

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks