Hallo Forumlezers,
Voor de reparatie van mijn Revox platenspeler type B795 ben ik op zoek naar een drukschakelaar.
De netspanningsschakelaar is defect. Een nieuw origineel type is niet aan te komen.
Ik wil het uiterlijk gelijk houden dus onder de bestaande drukschakelaar moet een nieuwe drukschakelaar komen.
Het probleem is echter dat de totale slag/beweging van de drukschakelaar maximaal 3mm is.
Ik heb eerst een standaard drukschakelaar van een schermerlamp geprobeerd maar deze moet een vrije slag hebben van 7 mm.
Wie heeft iets voor mij waarmee ik de schakelaar kan herstellen?
Het moet dus een mini drukschakelaar zijn met één maakcontact.
Graag jullie reactie al vast bedankt met vriendelijke groet,
Loek
drukschakelaar
door Anton van den Oever , Hazerswoude-dorp, 21-07-2016, 05:51 (3288 dagen geleden) @ loek
Loek
Wat wordt er mee geschakelt, netspanning direct of anders?
Verder wat voor soort schakelaar, 1 x drukken aan, 1 x drukken uit of maak-terugverend?
m.vr.gr.
Anton van den Oever
drukschakelaar
door loek , Exloo (Drenthe), 21-07-2016, 12:52 (3287 dagen geleden) @ Anton van den Oever
Gewijzigd door loek, 21-07-2016, 12:55
Loek
Wat wordt er mee geschakelt, netspanning direct of anders?
Verder wat voor soort schakelaar, 1 x drukken aan, 1 x drukken uit of maak-terugverend?
m.vr.gr.
Anton van den Oever
Hallo Anton,
De netspanning wordt er direct mee geschakeld. Het moet echt een schakelaar worden dus zoals je schreef 1* drukken aan en 1* drukken uit.
De originele schakelaar bestond uit een microswitch die via een kunststofplaatje en een mechaniekje bediend. Voor Revox eigenlijk zeer knullig uitgevoerd en de schakelaar was dus niet meer te herstellen.
Deze schakelaar zit op een unit met nog 2 andere knoppen. Ze hebben allemaal aan de buitenkant hetzelfde uiterlijk.
Voor de netspanning heb ik dus de houder van de originele microswitch en het toets vlak over. Daar past bijvoorbeeld deze schakelaar in:
Maar helaas hebben deze schakelaars een beweging nodig van 7 mm om volledig aan en uit te schakelen. Het toets vlak kan maar maximaal 3 mm bewegen.
In al mijn onderdelenbakken vindt ik nergens een druktoets schakelaar. Wel heb ik drukknoppen maar daar heb je nu niets aan.
Voor wat betreft de veiligheid: De schakelaar zal dus opgesloten zitten in een kunststof behuizing en bediend gaan worden met een plastic toets vlak. De stroom is ook zeel laag (0,2A). Op onderstaande foto staat een druktoets deze zouden er ook zijn als schakelaar.
Maar ik weet niet wat daar dan de minimale werkslag van is. Als dat 3 mm is dan zou ik zo'n type kunnen inbouwen onder het toets vlak.
Graag je reactie al vast bedankt ,
Loek
drukschakelaar
door soundman2 , Wouw, 21-07-2016, 16:22 (3287 dagen geleden) @ loek
Gewijzigd door soundman2, 21-07-2016, 16:25
Zoek eens bij Farnell, bestelnummer 1634687.
volgens mij een slag van 2mm.
Als de sierknop altijd weer omhoog moet staan, kun je om de drukas een extern veertje plaatsen.
Soundman2
drukschakelaar
door Mohawk
, Ter Apel, 21-07-2016, 22:08 (3287 dagen geleden) @ loek
Als je bij de firma Conrad zoekt op drukschakelaar
komen er ruim 2000 verschillende types voorbij.
--
M.v.g. Wim
drukschakelaar
door loek , Exloo (Drenthe), 22-07-2016, 11:23 (3287 dagen geleden) @ Mohawk
Als je bij de firma Conrad zoekt op drukschakelaar
komen er ruim 2000 verschillende types voorbij.
Hallo Mohawk,
Bedankt voor je reactie,
Ik weet natuurlijk ook waar je onderdelen kan kopen. Maar in theorie zou ik er zo als jij schrijft 1999 kunnen kopen en bij 2000 is het exemplaar dat ik zocht namelijk met een minimale beweging van 3mm.
Als dit gegeven bij de drukschakelaar zou staan dan was het geen probleem. Ik had al een schakelaart gekocht voor een schemerlamp in de hoop dat het daar mee zou lukken. Maar uiteindelijk had deze een minimale gang nodig van 7mm.
Als iemand een voorbeeld heeft met een minimale gang van 3mm dan zou ik dit type ook kunnen kopen.
Met vriendelijke groet,
Loek
drukschakelaar
door Doeve , Borgercompagnie, 21-07-2016, 22:12 (3287 dagen geleden) @ loek
Ik denk wel wat te hebben Loek.
Mail maar even.
Henk
drukschakelaar
door loek , Exloo (Drenthe), 22-07-2016, 11:25 (3287 dagen geleden) @ Doeve
Ik denk wel wat te hebben Loek.
Mail maar even.
Henk
Hallo Henk,
Als jij mij een voorbeeld kan geven dan hou ik me aanbevolen.
Al vast bedankt met vriendelijke groet,
Loek
drukschakelaar
door Leo Snoeren
, Dongen, 22-07-2016, 12:38 (3286 dagen geleden) @ loek
Gewijzigd door Leo Snoeren, 22-07-2016, 12:55
Loek,
Ik heb deze voor je:
Is nieuw, kost niets (behalve verzend) en is een schakelaar, geen drukcontact. de "indruk slag" is 3 mm (voor aan en nog een keer voor uit)
Laat maar weten....
PS; ik heb er slecht 1 kunnen vinden....
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl
drukschakelaar
door loek , Exloo (Drenthe), 22-07-2016, 15:07 (3286 dagen geleden) @ Leo Snoeren
Hallo Leo,
Ik weet niet of ik deze passend kan maken. Maar het ziet er veel belovend uit.
Ik zal per mail mijn adres geven.
De verzendkosten betaal ik wel al ik je zie op een beurs.
Al vast bedankt,
Loek
drukschakelaar
door Leo Snoeren
, Dongen, 22-07-2016, 18:10 (3286 dagen geleden) @ loek
Hallo Loek,
Hij is onderweg.....
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl