Welk IC is dit (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 24-07-2016, 11:18 (3055 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door soundman2, 24-07-2016, 12:01

Het is een Philips IC uit massaproductie, ik gok 1985. Verder vrees ik dat als de bovenkant niet leesbaar te krijgen is, je de functie/het type uit de context moet opmaken (schakeling reverse engineeren).

Reverse engineering gaat het niet worden. De ic's zaten aan de rand van een keramische drager van ca 20x20 cm. Onder de laklaag waren geen onderdelen te herkennen. Het lijkt allleen een drager voor opgedampte sporen en eventueel getrimde weerstanden. Een uP onder de bekende "druppel" was niet te ontwaren.
De plaat komt uit een sloopproject en de keramische plaat was aan diggelen.
De complete installatie lijkt gediend te hebben voor akoestiek verbetering in een kerk.
Boven tegen het plafond zaten een 20-tal MD521 microfoons van Sennheiser (die heb ik) en tegen de wand een stalen kast vol printen. Voor zover ik kan zien zitten er digitaal bestuurbare filters in, een digitaal bestuurde matrix met HEF schakelaars , een twintig printen met daarop NE571 ic's en ook emmertjesgeheugens MN3005 inclusief stuuric MN3101 en nog wat meer.
Op deze printen zitten ook nog 6 instelpot's, maar die zijn doordat de printen vertikaal dicht tegen elkaar stonden onbereikbaar voor afregelen. Lijken dus eenmalige presets.

[image]

Alles lijkt verder ingesteld te zijn met tig HEX schakelaartjes. Een processorprint heb ik niet gevonden. De installatie is denk ik jaren 70 ofzo en lijkt een studieproject. Alle printen zaten vertikaal op de basisprint en hoewel ze tjokvol onderdelen zitten, zijn ze gewoon met haakse connectorpennen gesoldeerd, Weinig servicevriendelijk derhalve.

Verder zaten er ook nog 24 eindversterkers in met ILP HY128 modules (60 Watt/ 8 Ohm). Elke versterker voorzien van een eigen voeding en ringkerntrafo.
De kast is van de muur getrokken. De kerk wordt nl. gesloopt.
Ik kan nergens ontdekken hoe de mic's aangesloten hebben gezeten. Ik mis bijv de ingangen. Wel zaten op de basisprint 22 Sennheiser TM003 1:15 trafo's.
Als dat de inputs zijn, dan heeft iemand dat netjes losgesoldeerd. Blijft een gis.

De kast is nu gesloopt. De printen en de versterkers zijn er nog. 20 doen het goed, vier stuks zijn gekneusd en die heb ik niet meer hersteld. De onderdelen zijn nog wel heel.

[image]

[image]

[image]

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks