Waarschuwing opmerking gelijkrichter jubox versterker van Johan (Toestel of techniek)
Hallo ,special voor Johan,
Even voor Paul forum moderator
Ik maak even de topic open je mag na het plaatsen opslot doen.
Ik had bij Johan zijn vraag over gelijkrichter jukebox versterker
Eigenlijk een grote fout gemaakt om ipv buis 5u4 GB
Een brug cel te nemen dit mag eigenlijk niet.
De spoelen van de secundaire kant liggen met 1 kant aan massa ga je dus daar aan de brugcel
Aan Zetten wordt de spanning verdubbelt wat zeker niet de bedoeling is
Wat zelfs bvb naar bijna 800 volt kan lopen de elko's klappen uit elkaar
En erger de scherven kunnen in gezicht komen .
Ik ben door een bevriende technicus op gewezen die hier niet kon reageren op Johan zijn draad
Het is niet de bedoeling om gevaarlijke situaties te maken .
Dus lijk mij gewoon op save de gelijkrichtbuis bij jukebox revival te halen
Door de buis elko en vermogen wat de versterker afneemt ontstaat er niet zo'n gevaarlijke situatie kan zo 100 volt zakken.
Als de brugcel die spanning meer verdubbeld .
Ik vond dat deze waarschuwing en rectificatie hier even moest plaatsen voor dat ongelukken van komen door wie dan ook.
Johan succes even goed met de versterker.
En Paul mag een slotje op doen
Mvg René Daemen
Waarschuwing opmerking gelijkrichter jubox versterker van Johan
Hallo ,special voor Johan,
Even voor Paul forum moderator
Ik maak even de topic open je mag na het plaatsen opslot doen.
Ik had bij Johan zijn vraag over gelijkrichter jukebox versterker
Eigenlijk een grote fout gemaakt om ipv buis 5u4 GB
Een brug cel te nemen dit mag eigenlijk niet.
De spoelen van de secundaire kant liggen met 1 kant aan massa ga je dus daar aan de brugcel
Aan Zetten wordt de spanning verdubbelt wat zeker niet de bedoeling is
Wat zelfs bvb naar bijna 800 volt kan lopen de elko's klappen uit elkaar
En erger de scherven kunnen in gezicht komen .
Ik ben door een bevriende technicus op gewezen die hier niet kon reageren op Johan zijn draad