Een Samsung LED-tv (type UE40J5200) is van de kast gedonderd. Resultaat: gebarsten schermglas, geen beeld meer, wel nog geluid. Hoe zouden we zelf zijn?
Google,EBay, ... bieden niet direct uitkomst voor het LED-scherm als wisselstuk of voor een gelijkaardig defect toestel waarvan het scherm nog bruikbaar zou zijn.
Iemand een idee?
Grts,
Johan
Samsung LED-TV
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 26-07-2016, 21:25 (3282 dagen geleden) @ JohanB
Typenummer van het LCD-paneel (scherm is een lastig woord om dat het van alles kan betekenen; de samenstelling wordt normaal als paneel aangeduid, dat zijn alle optische lagen, plus lichtbak, plus eventueel tcon en LED-driver) noteren en zoeken. Met een beetje geluk kan ik je naar een paar andere toesteltypes verwijzen waar hetzelfde type in kan zitten.
Helaas zijn nieuwe panelen onbetaalbaar en tweedehandse zeldzaam.
Kwestie van net zo lang wachten tot je hetzelfde of een geschikt toestel met electronisch defect tegenkomt en dan van 2 1 maken. Kan wel een jaartje duren want het gaat om een nogal nieuw toestel geloof ik?
Samsung LED-TV
door marc , Den Haag, 27-07-2016, 06:44 (3282 dagen geleden) @ JohanB
beste Johan...
Ga er maar vanuit dat dit de beste oplossing is:
http://www.plasma-discounter.nl/product/1828794/samsung-ue40j5200.html
Samsung LED-TV
door René1968, 27-07-2016, 07:39 (3282 dagen geleden) @ JohanB
Johan,
Het paneel is het duurste van de tv zoals vroeger de beeldbuis
Het loont niet meer om te repareren.
Is het een jong toestel kun je misschien je verzekering aan spreken
Je zult in je polis moeten kijken .
Soms wordt het wel gedekt
Een kennis had dat ook de hond sprong achter de tv en viel van de kast af
Ook kapot en heeft een ander kunnen aanschaffen.
Meestal met dit soort dingen is het einde verhaal tv
En dan toch een andere aanschaffen.
En de techniek verbeterd en beeld nog mooier
Grt René
Samsung LED-TV
door Leo Snoeren
, Dongen, 27-07-2016, 09:07 (3282 dagen geleden) @ JohanB
Ik heb eventueel nog wel een compleet toestel voor je staan:
De voeding is defect, verder lijkt het ding redelijk in orde; geen idee wat voor scherm erin zit, maar voor 20 euro is het hele ding van jou (wel ophalen)
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl
Samsung LED-TV
door JohanB , Sleidinge (BE), 27-07-2016, 10:22 (3282 dagen geleden) @ Leo Snoeren
Dank voor jullie reacties.
Economisch niet meer verantwoord om te herstellen. Klopt. Uitdaging telt. Verzekering komt helaas niet tussen. Ik zoek het typenummer van het led-paneel even uit. Valt op dat er zeer weinig service-documentatie van Samsung tv's te vinden is. Of heb ik dat verkeerd voor?
Grts,
johan
Samsung LED-TV
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 27-07-2016, 10:33 (3282 dagen geleden) @ JohanB
Hoeveelheid documentatie valt wel mee, op Elektrotanya staat het meestal toch wel. Soms net niet helemaal de juiste versie, maar vaak is er wel wat kloppends te vinden.
Samsung LED-TV
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 27-07-2016, 10:31 (3282 dagen geleden) @ Leo Snoeren
Gewijzigd door Maarten Bakker, 27-07-2016, 10:34
De S die een meter achter het middellange typenummer staat, geeft aan dat er bij jou een paneel van S-LCD (Samsung zelf) inzit.
Enige 'meteen duidelijke probleem is dat het bouwjaar teveel scheelt. In elke 1 of 2 jaargangen toestellen zitten nieuwe panelen die qua maatvoering en aansturing vaak niet overeenkomen.
Samsung LED-TV
door Leo Snoeren
, Dongen, 27-07-2016, 11:15 (3282 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Dank je Maarten, weer iets geleerd.
Spijtig dat Johan niets aan het toestel heeft.
Nou ja, mocht iemand anders interesse hebben in de televisie...... Mail me maar.....
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl
Samsung LED-TV
door Marcel van Grinsven
, Rosmalen, 27-07-2016, 17:11 (3281 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Hoi Maarten,
Ook tv's met dezelfde modelnummers kunnen onderling verschillen in panels en T-con's. Regelmatig meegemaakt, ik moet bij bestellen altijd goed controleren bij Samsung of de nummers van de onderdelen overeenkomen met wat er daadwerkelijk in de tv zit. Wat de tv van Johan betreft, is kapot en blijft kapot, de panels zijn duur en een gebruikte panel vinden die er in past zal lastig worden.
Groet, Marcel